Fecha de subida 20 de julio de 2016

Fecha de realización julio 2016

4,5
8,9

preto de Seythenex, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

Ascensió circular a quatre dosmils del Massif des Bauges, entre ells l'Arcalod que és el punt culminant i la Pointe de la Sambuy que, en paraules dels panells d'informació de l'estació, és el cim més "alpí" del massís.

Observacions:
- La grimpada a l'Arcalod és senzilla i poc exposada, va fent repisses
- Pujant a la Pointe de Chaurionde hi havia un ramat de cabres al mig del camí amb els dos gossos protectors, els quals no ens deixaven acostar-nos i ens grunyien si avançàvem un pas... Al final, l'home d'una família que venia de dalt va osar encarar-se als gossos i vam aprofitar la distracció per passar.
- Hi ha una via de grimpada (II/III) que puja directe a la Sambuy sense haver-li de donar tota la volta com jo vaig fer. Era la intenció inicial, però un accident mortal molt recent a aquell mateix indret i el fet d'anar sol em van fer seguir el plan B que era anar a buscar un collet resseguint la muralla per sota. Al sortir al collet hi ha un tram sense camí. Podem anar a buscar el camí principal (track de baixada) o no perdre desnivell i trobar un altre camí més poc marcat però que ens puja igual.