Tempo  6 horas 3 minutos

Fecha de realización julio 2015

2,9
5,9

preto de Setcases, Catalunya (España)

Vallter 2000 - Portell de Mentet - Pic de la Dona - Estany de Bacivers - Pic de Bacivers - Pic de Bastiments - Coll de la Marrana - Vallter 2000

Ruta circular amb començament i final a l'aparcament de l'estació d'esquí de Vallter 2000, a la comarca del Ripollès.

La ruta comença al final de l'aparcament, just a la dreta de la casa que hi ha al fons de l'estació d'esquí. Arribarem a l'estació d'esquí arribant primer fins a Camprodon i d'allí a Setcases. Des de l'estació agafarem un sender que ens portarà tot pujant fins al coll del Portell del Mantet. En aquest punt estarem just a la frontera entre Catalunya i França. Girarem a l'esquerra tot seguint la frontera i pujant en direcció el pic de la Dona tot crestejant. Arribarem al Pic de la Dona de 2701 metres sobre el nivell del mar i en aquest punt ja veurem clarament el Bacivers i Bastiments mes a l'esquerra. Baixarem tot seguint el sender que hi ha entre les dues muntanyes per després girar a la dreta fins arribar a l'estany de Bacivers. Continuarem girant a la dreta i agafant poc després un sender a l'esquerra que puja bastant directe fins al Pic de Bacivers a 2845 metres sobre el nivell del mar. Dalt del Bacivers veurem el pic de l'infern i el Bastiments ja molt aprop. Baixarem fins agafar el camí que cresteja fins a pujar directament fins el Bastiments. Des d'aquest cim de 2881 metres veurem de nou el pic de l'infern, el Gra d'en Fajol, etc. Baixarem ja fins arribar al Coll de la Marrana, per girar a l'esquerra i deixar definitivament la frontera i arribar a l'estació on hem començat la ruta.