Tiempo en movimiento  4 horas 26 minutos

4,3
8,5

Vista 306 veces, descargada 3 veces

preto de Çığlık, Antalya (Türkiye)

Eski adı Gadavgar olan ve Akçal Dağları eteklerinde yer alan Yeşilyurt Mahallesinden başlayıp Yarıcak Muar yaylasına giden ancak artık pek kullanılmayan eski göç yolunu bulmayı amaçlayan yürüyüş, Saat 09:00 sularında Köyün üst mahallesinden başladı ve Köylülerin yardımı ile göç yolu hattına giriş yaptı. Uydu görüntülerince kısmen seçilen ancak orman kesimleri, orman yolları ve kullanılmamanın verdiği tahribatla pek çok noktada kaybolan hat, yine de yürüyüşçüsüne oldukça keyifli bir rota sunmaya namzet. Bazı noktalarda taş duvarlı olarak çok net belirgin olsa da, başlangıçtaki makilik alanda ve yayla altındaki geçişlerde belli belirsiz takip edilebiliyor. Patikanın artık kaybolmaya yüz tuttuğu ve yayla evlerinin görülmeye başladığı noktada, Güneybatı yönüne dönen tırmanış, sisler içinden seçilen Yarıcak Muar yaylasında soluklandı ve yine bu yayla içinden başlayan ve yangın gözetleme kulesine kadar inen Çığlık Köyü Göç yolunu takip etti. Yeşilyurt Köyünü tepeden gören bir noktada, inişi hızlandırmak adına, orman içerisine girip 13,7 . Km'de önümüze çıkan patikayı takip etmek yerine dik inmeyi denediysek de yoğun bitki örtüsü ve uçurum nedeniyle yine yatay geçiş içeren iptidai bir patikayla meyve bahçelerine ulaştık ve hava kararmak üzereyken başladığımız noktada yürüyüşü tamamladık.

Uyarılar;

1) Patika girişinin olduğu noktaya kadar araçla gitmek mümkün. İdeal olan bu noktada park edip tırmanışa başlamak. Köyün insanları aşırı ilgili ve yardımsever.
2)Patika pek çok noktada kayboluyor ama kabaca bu hat takip edilirse kısa süre sonra yeniden bulunabiliyor. Bizim bulamadığımız kısımlar için yardıma açığız :)
3) Mevsim itibariyle hemen her yerde su kaynakları ve eriyip akan kar sularının oluşturduğu küçük dereler var ancak yazın muhtemelen yaylaya kadar su bulmak sorun olacaktır. İniş patikası üzerinde yer alan bir kaç çeşme, sularının yer değiştirmesi nedeniyle kurumuş, tedarikli olmakta fayda var.
4)12,7. Km de Ormana girmek yerine yolun takibi süreyi uzatsa da ormanda harcayacağınız zamandan daha verimli olacaktır.
5) Yaklaşık 1300 m tırmanış ve iniş içeren etap için uygun bir bot şart. İhmal ya da cimrilik size kayıp tırnak ya da burkulmuş bilek ilave olarak da dostlardan küfür olarak geri dönecektir.

Ekip:
Hüseyin TÜRKELİ
ve
Ben
Patika, ileride görülen çam ağacının Kuzeyinden başlıyor.
Orman yolu tarafından tahrip edilen patika bu noktada tekrar başlıyor.
Oldukça tahrip olan dere yatağı geçişi sonrası yayla yolu bu noktada yeniden başlıyor ve uzun bir süre kaybolmadan devam ediyor.
Yolun hemen üstünde yer alan ve teknesi ve oluğu hala duran su kaynağı
İleride görülen mağara içinden çıkan su, şelaleler yaparak Yeşilyurt köyü yanından geçen çaya kavuşuyor.
Gazipaşa'ya bağlı Çığlık Köyünün yaylası Yarıncakpınar.
Yarıcakpınar yaylasında bulunan ve yaylaya adını veren su kaynağı
Yarıcakpınar yaylasınan başlayan göç yolu bu noktada araç yolu tarafından tahrip edilerek sona ermiş.