Tempo  5 horas 27 minutos

Fecha de subida 3 de febrero de 2013

Fecha de realización febrero 2013

7,3

preto de l'Abella, Catalunya (España)

(02-02-2013) Sortim del paratge on hi havia les antigues piscines i els forns de calç de l'Oller i pugem per una pista en molt bon estat que puja fins al pla de la Garga, al lloc conegut com can Tresquarts.

Un cop a dalt deixem la pista i seguim un camí que passa per la vora del cingle (apte per inexperts) que passant prop de la torre dels Castellets i de la Trona, arriba fins a la Taula de Pedra.

Aquí deixem el cingle, tornem a la pista i en un moment arribem al Clascar. Continuem baixant per la pista, envoltant el Puig Ciró, passem pel coll de la Tripeta i arribem a Puiggraciós.

Baixem de Puiggraciós cap a l'ermita de Sant Pau de Montmany i la masia de l'Ullar on trobem la carretera que baixa fins al Figaró i que deixarem al cap d'aprox. 1 km, per agafar la pista a l'esquerra que envolta tota la muntanya del Castell dels Moros o de Montmany.

Passem a tocar del turó de la Cospinera, el Castell dels Moros i ja molt més enllà per sota de la Trona. Continuem i anem a sortir a la pista que va de Sant Martí de Centelles a la masies de Castellar i que seguirem cap a l'esquerra fins a l'ermita de Sant Pere de Valldeneu i l'Oller.

Érem en Joan, en Pere, la iaia Montse i l'avi Pep.

(Tot el sector del Castell dels Moros està ple de pintades i cartells de prohibit el pas, cap d'homologat i no hem trobat a ningú)

Font de can Tresquarts

La Taula de Pedra

El Clascar

Baixant cap el coll de can Tripeta

Coll de Can Tripeta

Mirador de can Tresquarts

• Foto de xsanse

xsanse 27-mar-2013

Avui la he fet, pluja, boira, i molt de fang, però veritablement és una ruta que val la pena fer-la. M'ho he passat molt bé!

Molt divertits els corriols de pujada amb tant de fang :P

avipep 27-mar-2013

M'alegro que t'hagi agradat la ruta, però nosaltres amb fang, ens ho hauriem passat molt malament.

avipep 28-mar-2013

Hola xanse.
    M'he mirat la teva ruta i el tros proper al castell de Montmany, difereix una mica de la meva. Jo vaig anar per la pista que va cap al castell i tu vas agafar la que baixa direcció al Sot del Bac.
    Ara comprenc el fang que vas trobar, ja que per la de dalt, gairebé no hi ha mai.

• Foto de xsanse

xsanse 03-abr-2013

Si bé, vaig tenir un problema al passar el track (mea culpa!) i només tenia carregat fins puiggraciós. La resta la vaig fer de cap... em va salvar el teu comentari de ' deixarem al cap d'aprox. 1 km, per agafar la pista a l'esquerra " ja vaig veure que després comparant els tracks varien una mica...

Després em vaig trobar un parell que estaven fent unes fotografies amb el tot terreny i els hi vaig preguntar si anava bé. Em van dir que trobaria un encadenat (era un filferro) i que tirés per allí, que m'acabaria portant per uns prats amb vaques i que seguís el camí, que mentres deixés el tancat bé, no hi havia cap problema (Per això no vaig passar per el castell del moro).

Repeteixo, gracies per compartir!

Salut i pedals!

• Foto de joanandreu

joanandreu 15-oct-2013

Estem pensant amb fer aquesta ruta, doncs te molt bóna pinta, i l'entorn ha d'esser preciós.

Saps per casualitat si hi ha cap masia o cap lloc per esmorçar durant la ruta ?

avipep 15-oct-2013

Durant la ruta no hem trobat cap restaurant ni similar, l'únic que se m'ha acudeix, és la urbanització que hi ha prop de Puiggraciós, però queda fora de ruta. El més pràctic per a aquesta ocasió és portar-lo a sobre.

• Foto de joanandreu

joanandreu 15-oct-2013

Moltes gràcies, així ho farem

• Foto de DavidGranados

DavidGranados 09-mar-2014

Entorn inmillorable

avipep 10-mar-2014

Doncs si l'entorn és molt bonic, amb bones vistes, ciclable 100% i la ruta molt variada amb un puntet de grau de dificultat.

• Foto de DavidGranados

DavidGranados 15-mar-2014

Per cert per gràcies penjar-la ! Demà tornaré a fer-la un tros a peu amb la família.

avipep 16-mar-2014

Que us vagi bé, jo també he fet trossos a peu i és quan veig possibles rutes per fer amb la BTT i al revés.

• Foto de molinared

molinared 18-may-2014

Hola gracias por la ruta bien elaborada, hoy 18. mayo 2014 la e realizado en solitario, integra, a sido fenomenal, no las tenia todas conmigo porque de gps llevaba mi movil s3 con el oruxsmaps pero me a ido de perlas,tres baterias por si las moscas, tengo compañeros que la quieren hacer una vez vistas las fotos realizadas, gracias.

avipep 19-may-2014

Celebro que te lo pasaras bien y muchas gracias por el comentario

• Foto de molinared

molinared 19-may-2014

Realizada en solitario, con gps del móvil Samsung s3 y la app, oruxmaps gratuita muy fácil de seguir no hay pérdida, mi nivel es medio, algún tramo con piedras, en general 9 de 10, excelente.

avipep 15-jun-2014

Hola molinared
    Muchas gracias de nuevo por el comentario y la valoración

• Foto de annamon

annamon 25-ago-2014

Bon dia,

Aquesta ruta te molt bona pinta, quan poguí la faré sens dubte. Una pregunta, te algun tram tècnic complicat (trialera o similar)? Més que res per buscar una drecera, no se'm donen gens bé...

Moltes gràcies.

avipep 25-ago-2014

Hola annamon
    Des del km 4,4 fins al 6,4 o sigui només 2 km, és un estret corriol amb poc desnivell, que si algun tros no t'agrada, ho fas a peu en un moment.
    Si que hi ha pista alternativa, però et perdràs les vistes del vora cingle

• Foto de annamon

annamon 28-ago-2014

Moltes gràcies per la resposta. A veure si m'animo hi ho faig aviat. L'altre dia vaig baixar de Centelles a Mollet i em va agradar molt, sobretot fins arribar a La Garriga. Salutacions!

Spencermoi 12-oct-2014

Sr.Pep; gran recorregut!!
    l'hem fet avui amb un company corrent i l'hem gaudit molt.
    Gràcies.

avipep 13-oct-2014

Moltes gràcies Spencermoi pel comentari, ara que fer-ho corrent deu n'hi do, quines màquines i segur que més ràpid que jo amb la btt.

Spencermoi 13-oct-2014

3h45' amb album de fotos inclòs ;)

COMENTARI IMPORTANT!!! En els últims 12 km aprox el circuit està minat d'amenaces contra cualsevol que hi transiti. Al principi ens ho varem pendre com si no anés amb nosaltres però cada vegada els cartells és fan més agresius e intimidadors com "morireis en la carcel" "esta finca esta en proceso judicial y tal y tal..." a més la pista està plena de cables y cordes que barren els pas. ATENCIÓ CICLISTES!!
    Al final la varem fer tota però en aquest tram varem extremar la precació per si de cas sortia algún sonat amb escopeta en mà.

En saps res algú del que passa aquí? La ruta ens va agradar molt i la voldriem repetir però amb garànties de seguretat plenes.
    Acabo de recordar que els cartells comencem al final del tram asfaltat, a la pujada paralel.la a la carretera.
    ANEU AMB COMTE.

Spencermoi 13-oct-2014

Ja ho he trobat!! Km 16,3 aquí comencem les amenaces...ó avisos...

avipep 13-oct-2014

Hola Spencermoi:
    En la descripció de la meva ruta esmento lo dels cartells (hi ha una foto amb un d'ells), nosaltres no trobem ni punxes, ni filferros, ni cap obstacle, però si que he llegit que d'altres si que n'han trobat.
    Quant a l'origen d'aquest enrenou he trobat això que crec que és molt fiable.

Spencermoi 14-oct-2014

Hola! Gran treball de camp Pep, nosaltres no varem trobar punxes, ni filferros, però sí moltes traves en el camí, sobretot cada cop que hi havien 2 punts de subjecció en els laterals del camí i havia una corda ó una cadena ó filferro que impedia o dificultava el pas.
    De totes maneres i a títol personal es fa molt desagradable atravesar un ambient tant inhòspit i a dia 12/10/14 n'estava ple i l'ajuntament quelcom més hi hauria de fer...
    Una abraçada i fins la pròxima...

• Foto de Joaquin Segura

Joaquin Segura 15-may-2015

Hola, yo soy de Montcada i Reixac y es la tercera vez que la hago, la primera mitad es la que mas me gusta, la vistas impresionantes, los ultimos diez se me suelen hacer duros, pero es una muy buena ruta. En abril de 2015 la hice y aunque carteles habia pocos comparado con el año anterior, esta vez habian varias cuerdas con plasticos (que detalle por su parte), esperemos que se solucione el tema. Saludos.

avipep 15-may-2015

Hola nikobiker: Muchas gracias por el informe tan de última Hora.
    Saludos.

• julthor 04-dic-2016

Hola, ayer hice la ruta, me gustó mucho! muchas gracias por compartirla. Sobre los carteles con prohibido el paso, siguen habiendo varias pintadas, y algunas cuerdas con bolsas,incluso algun alambre para cortar el paso, pero yo tampoco me encontré a nadie que me dijese nada ni ningun tipo de pinchos. Ruta muy recomendable que repetiré :D

avipep 06-dic-2016

Hola julthor, me alegro que te haya gustado la ruta, muchas gracias por el comentario y tenernos informados de las incidencias, que veo que son leves.

• MartíTous 25-sep-2018

Hola, m'agradaria fer la ruta. Se sap com està el tema de les prohibicions actualment? Veig que els comentaris son del 2016 i no se si ha canviat alguna cosa. Gràcies!

avipep 28-sep-2018

Hola MartíTous: Fa força temps que no he repetit aquesta ruta. He mirat altres usuaris que han fet la mateixa ruta recentment i cap esmenta incidències amb propietaris ni prohibicions.

• jordi_ro 29-sep-2019

Hola, ahir vam fer la ruta, ens ha agradat força, nosaltres hem fet varies vegades Centelles fins a La Garriga, però aquesta variant és força interessant, i de les incidències que comenteu, només queden quatre plàstics grocs, alguna pintada al terra, i poca cosa més......
    Salutacions.

Bona ruta.....paisatge fantàstic.

avipep 29-sep-2019

Moltes gràcies jordi_ro pel teu comentari tant actual sobre les antigues incidencies de la ruta, celebro que us hagi agradat i gràcies també per la valoració.