Descargar

Circular
  • Foto de Albera - Bassegoda

Tempo

3 días 8 horas 28 minutos

Coordenadas

Fecha de subida

6 de octubre de 2020

Fecha de realización

octubre 2020
Sé el primero en aplaudir

preto de l'Aigüeta, Catalunya (España)

Ruta de quatre dies fent tota la volta per l'Albera i arribant al cim del Bassegoda.

Sortida de Figueres tot planejant fins Sant Quirze de Colera, amb parada per fer el cafè abans d'atacar el Coll de Plaja. Baixada fins els Pils i continuació per carretera fins la finca de Baussitges, per la que hem passat amb el permís dels propietaris.
Enfilem després les rampes fins a Requesens, passant pel Magatzem Cremat.
Bon dinar a Requesens i després, sota una intensa pluja, pujada fins al Coll de l'Auleda i baixada molt complicada (pluja més camí en mal estat i rocs és una combinació perillosa) per l'antic camí del Pla de l'Arca fins a la Jonquera, final de la primera etapa.
No recomanem gens seguir aquest camí final en cas de mal temps. La veritat és que en certs punts era perillós, però un cop vàrem ser pel mig, no podíem tornar enrere.
Nit reparadora a l'hotel Puerta de España.

El segon dia hem anat fent puja-baixa entre suros fins a Santa Eugènia d'Agullana i d'allà a la Vajol. En aquest punt hem decidit no anar a les Salines, com era la primera idea, i hem seguit per carretera directament a Maçanet i Tapis, punt final de la segona etapa., on ens hem allotjat a Can Mach.

La rampa fins al Coll dels Horts i Costoja ens ha tret la son, ja que hem començat així el tercer dia. A Costoja hem seguit cap a Pla Castanyer i Vilaroja, per creuar la ratlla fronterera a l'Hostal de la Muga. D'allà ja hem enfilat les rampes fins al Pla de Principi i després al Pla de la Bateria, on hem deixat les bicicletes per pujar a peu fins al cim del Bassegoda.
Baixada ràpida per la pista fins Albanyà, final de la tercera etapa
Hem sopat i dormit a la Rectoria d'Albanyà.

El quart dia ha estat més tranquil, seguint el Muga fins a la seva desembocadura.
Primer final de ruta a la platja, al voltant d'un bon dinar i tornada fins a Figueres pel final "final" d'aquests quatre dies de bicicleta de muntanya.