preto de Cardedeu, Catalunya (España)

Ruta molt dura que combina grans pendents de pujada ( per pista) amb baixades tècniques i verticals per camins i pedreres, aptes per aquells que dominen el descens.
Punts claus :
1- Primera pujada dura des de Can Rec fins a El Vilar d'en Ribes, que es fa llargueta.
2- La pujada durísssima des de Vallàrquera fins el Tagamanent, que posa a prova les cames i el cor. Ja portem uns 25 km i ens queda uns 4-5 km de pujada molt dura. Fins i tot hi ha moments que es posa el peu a terra, tot i ser pista.
3- Un cop arribats al pla del Tagamanent, es pot pujar fins dalt a peu ( uns 10 min) .
4- Un cop ja hem fet una bona estona en pujada pel Pla de la Calma ( que té un nom curiós ja que el pla és inclinat però de calma molta ja que així t'ho has de prendre per no fer llufa) arribem a una creuïlla a on hi ha un indicador de MERIDIÀ VERD, a la dreta. Ull perquè hi ha diverses creuïlles i per anar a el Sui cal agafar un trencall a l'esquerra . Es veu el cim i s'intueix perfectament per on cal anar.
NOTA IMPORTANT: Si ja en teniu prou de pujar i no voleu fer trialeres de baixada difícils, podeu seguir la pista del MERIDIA VERD i baixeu fins a Cànoves per pista, molt maca, passant per l'embassament de Vallfornès.
5- CIM D'EL SUI- TOT ciclable fins al cim, tot i que hi ha alguns passos a on cal tècnica i força per passar-hi. Vista molt maca i lloc perfecte per relaxar una mica les cames, ja que a partir d'aquí comença un a espectacular baixada a on caldrà tenir tots els sentits al 100%. Veieu l'inici a la fotografia 5 .
6- Un cop fet el gran descens del cim, s'arriba al coll del Pau d'en Besa. Aquí surt una pista recta que baixa fins al poble d'El Montseny. Nosaltres agafem una senderol a la dreta, al costat d'una fita( foto 6). Seguim fent una baixada molt tècnica i vertical fins arribar a una pista, que dóna punt i final al primer descens. Hi ha llocs per on no es pot baixar amb la bici ( si més no jo sóc incapaç). No patiu per baixar-vos de la bici,aneu amb seguretat!.
6- Arribeu al coll de Palestrins per la pista, sempre seguint la carena. A continuació s'arriba a una creuïlla que indica el coll d'Uxola. Seguim cap aquest coll i a una corva a la dreta veiem que surt una pisteta frondosa que ens fa anar-hi recte.
7- En aquest punt (km 42 aprox) un cop enllestida la pisteta frondosa s'inicia un descens vertiginós i espectacular pels boscos fins arribar a baix de tot de la muntanya.Compte a no desviar-se de la traçada existent. Es tracta d'un caminet de bosc amb trams molt macos i verticals, que exigeix molta concentració i tècnica. Es llarg, uns 3-4 km en total.
8- Si no es vol fer, es pot continuar per la pista gran que estàvem baixant i ens portarà fins a una altra que ve de l'ermita de Sant Salvador de Terrades. Cal anar cap a l'esquerra i no deixar-la fins arribar al Veïnat de la Muntanya i des d'allà seguir baixant ( forta baixada) fins arribar a la pista que ve de de l'embassament i agafant-la cap a l'esquerra arribem a Cànoves. Des d'allí fins a Cardedeu es pot anar per pistes que surten des del cementiri o bé anant pel mateix camí que hem fet a l'anada.

Com veureu jo m'ho he pres amb molta calma i fent aturada per dinar una mica. Millor tenir el dia per fer-la per si de cas fallem.