jorgiant

Fecha de subida 25 de enero de 2015

Fecha de realización enero 2015

7,6

preto de Serramo, Galicia (España)

De ruta polos dolmenes do concello de vimianzo. Partindo de Serramo, o primeiro dolmen que nos encontramos e o "Dolmen pedra da lebre" este e un dolmen de planta poligonal formada por unha lousa de cuberta e cinco ortotastos de grandes dimensions. A tampa apoiase nun deles. Ten un pequeno corredor. O mais destacado deste megalito son as grandes dimensions das pedras que o forman, e o seu grosor, que nalgun caso acadan os 70 cm. A seguinte parada e o "Dolmen pedra moura" tamen con planta poligonal cun corredor curto e cunha lonxitude de 4 m. Este foi removido, xa que so unha das tampas parece estar na sua posicion orixinal. O seguinte e o "Dolmen de pedra cuberta" tamen poligonal e con corredor. Ten unha lonxitude total de 6,60 m. Conserva unicamente a tampa do corredor. Nel aparecen pinturas das que so quedan alguns vestixios. Despois de ir un tramo por carretera, collemos un camiño de terra no Comareiro que nos leva a unha repoblacion donde se encontra o "Dolmen arca da piosa" este ten camara poligonal e corredor con cadansua cuberta de grandes dimensions. Conserva gravados serpentiformes. E un dos mellores conservados desta ruta. Saimos da repoblacion por camiños de terra que nos levan a cerca do embalse da fervenza donde continuamos por carretera ata Regoelle. Ali, por un camiño de terra que se atopa a esquerda chegamos o "Dolmen pedra da arca", este ten un corredor de gran tamaño, cunha lonxitude de 7,50 m. Ten unha camara poligonal cunha enorme lousa de cuberta e un corredor de 4,70 m en dous tramos, con outras duas cubertas. Conten un gravado con liñas onduladas e manchas vermellas na segunda chanta da camara pola dereita. Todos estos dolmenes datan do 4000-3000Ac. Vale a pena visitalos. Ainda hai algun mais polos arredores como o "Dolmen do Rabos", a "Casota de Freans" en Berdoias, o coñecido "Dolmen de dombate", ou os petroglifos e castros que tamen hai pola zona, pero outro dia lles tocara.