Tempo  5 horas 54 minutos

Fecha de subida 26 de mayo de 2015

Fecha de realización mayo 2015

preto de El Pasteral, Catalunya (España)

Desnivell acumulat + real: 1.550 m.

Ruta a cavall entre les comarques de La Selva (punt de sortida i arribada), Osona i La Garrotxa.
Sortim de la Cellera de Ter, passant per l'embassament d'El Pasteral i pugem en suau ascenció per asfalt fins a la presa de l'embassament de Susqueda.

Des d’aquí prenem un pista que s’enfila ràpidament, amb alguns trams de pendent notable: anem deixant l’embassament a baix i comencem a veure les primeres cingleres del Collsacabra, zona de destí. A cota 800 m aproximadament, el camí começa planejar i ens acostem cap al petit nucli de Sant Martí Sacalm, situat als peus de l’espectacular cinglera d’El Far, a la punta de la qual divisem el santuari. Ens dirgim cap a la cinglera: el camí es converteix en corriol i aquest es complica cada vegada més, fins a acabar en un corriolet plè de pedres i de fort pendent, impossible de ciclar: ens caldrà empènyer la bici durant uns 45 minuts, pujant pel grau de Santa Anna, que ens condueix fins als peus del santuari d’El Far. Des d’aquí, les vistes de les cingleres del Collsacabra, a una banda, i del plà de La Garrotxa a l’altra, amb Sant Martí Sacalm just a sota, són corprenedores.

Prenem la pista asfaltada que arriba al santuari fins al coll de Condreu i arribem per camins que recorren boscos preciosos (especialment les frondoses fagedes) al 2n santuari del dia, el santuari de La Salut (bones vistes de La Garrotxa).
Seguidament ens dirigim cap el preciós poble de Rupit i des d’aquí ens acostem a l’ermita de Sant Joan de Fàbregues, als peus de les cingleres de l’Avenc.
Ràpida baixada cap a Susqueda, amb alguns trams de complicació tècnica pel fort pendent i la gran quantitat de pedres del camí i el recorrem fins a la presa, per una pista en pujada i baixada que resulta enganyosa i posa a prova la nostra resistència després de més de 60km de ruta. Des de la presa de Suqueda, ràpida baixada fins a El Pasteral.