Tempo  5 horas 26 minutos

Fecha de realización julio 2013

4,5
9,1

preto de Hio, Galicia (España)

O Hio - Monte Facho - Cabo Home - O Hio

Sortida des del Cruceiro de O Hío, puja en forta pendent de camí empedrat pel gr-59 d’uns 400m, aquest és el tram més dur de la sortida que també es pot fer empenyen la bici.
El gr-59 segueix pujant fins arribar al Monte Facho (184m) on deixem les bicis un tros abans d’arribar al cim per poder veure el castro i les vistes.
De baixada passem per l’escultura de “La Caracola de la Costa da Vela” i després anem a veure els tres fars i la praia de Melide.
Per tornar reprenem el gr-59 i el deixem per agafar la carretera fins arribar al cruceiro de O Hío.
panoramica

Caracola Costa da Vela

Caracola_Costa_da_Vela

• jcmail53 21-jun-2019

Los primeros 2 KM son de dificultad elevada. Hay pendientes de 18% y suelo con piedras grandes e irregulares que hacen muy complicado mantenerse en la bici. Técnicamente este tramo es difícil. La bajada del monte Facho en su primer tramo es igualmente muy complicada por la misma razón y puede ser necesario bajarse de la bici.