Tempo  4 horas 41 minutos

Fecha de subida 30 de abril de 2019

Fecha de realización abril 2019

preto de Regencós, Catalunya (España)

Per tercera vegada sortim amb l'intenció de trobar algun Dolmen per la zona, tot i que en els mapes n'hi han molts fins ara encara no hem vist cap.

Com sempre sortim del càmping Mas Patoxas en direcció a Mont-ras i com que cada vegada som mes coneixedors de la zona ens anem desviant de la pista mes principal per descobrir caminets o corriols i fer-ho una mica mes deivertit.
I aquest es el cas d'avui que tot just creuada la c66 agafem el corriol del davant que feia dies que veiem i comencem a tirar cap a dalt sense cap sorpresa tot molt cicable i es va endisant cap el bosc fins sortir a la font de la Teula.

La sortida de la font hi ha un tram una mica tancat per la vegetació però que es pot fer fins sortir al costat de la tanca d'una caseta des de on comença un camí mes ample que ens portarà al Coll de Tramuntana, si recordeu d'algun altre track meu es l'inici d'un corriol de tornada super llarg i divertit.

A partir d'aquí tenim un bon tram per pista fins arribar a la part mes alta i planera.
Com ja era molta estona de pista agafem un corriol a l'esquerra que baixa per un bosc acabat de netejar i a on trobem indicacions penjades als arbres d'un porc senglar dibuixat, decidim seguir-les i ens portaran de cap al Montagut i el seu dolmen. Just abans d'arribar haurem de deixar la pista i pujar el tram final per un corriol molt estret amb força vegetació pels costats.

Des de el Dolmen teniu un paisatge formidable que es veu tota la costa. Després de gaudir de les vistes decidim deixar les indicacions del porc senglar per seguir les del conill que hem trobat al cim.
Comencen amb una forta baixada molt complicada i tècnica que ens obliga a baixar caminant un bon tros, anem combinant-ho amb trams en bici fins arribar a baix de tot al costat d'una font.

Ara ja estem a la part mes baixa i a partir d'aquí ens queda una bona pujada que començarà després de Santa Maria de Bell-lloc fins el Puig del Cargol, paciència perquè es llarga i quan sembla que ja estas a la part final encara continua pujant, ànims.

Superat el Puig del Cargol ja podem dir que la part mes dura i complicada de la sortida ja esta feta. La pista continua camí de Fitor, punt de referencia de tota aquesta zona.

Pel darrera de Fitor segons arribem agafem un corriol que baixa fins el pou de Mas Cals, 100% cicable i divertit, que continuarem baixant fins arribar a el pla des de on sense cap mes historia especial tronarem cap a Pals, això si per no fer-ho fàcil amb el ganivet a la boca, bufffff!!!!