preto de Vielha, Catalunya (España)

Ruta circular feta en 4 dies consecutius. L'organitza la mateixa empresa que la famosa i clàssica Pedals de Foc.
També es surt i s'arriba a Vielha, però en aquesta ruta es visita la part nord, discorrent la major part del trajecte per terres franceses.
El paisatge és meravellós, impressionant, els camins realment et transporten a temps anteriors, allunyats de tot asfalt i ràpida circulació, on l'empenta animal i a vegades pròpia, obligava a superar els obstacles del terreny, sempre verd i amb abundant aigua dolça.

Els Pirineus magnífics, oferint diverses visions de l'Aneto i els seus alts veïns, i magnífics poblets d'alta muntanya i catedrals majestuoses.

Un consell és, per a gaudir veritablement de la ruta, no portar-se l'equipatge al damunt. La ruta està plena de corriols i trams tècnics, així que el millor és deixar el màxim pes a càrrec de l'organització o d'algú que ens ho pugui traslladar d'allotjament a allotjament.
Tot i que es pot fer en menys temps, dependrà de la forma física de cadascú. Nosaltres la vam decidir fer en 4 dies per a poder gaudir del paisatge, i no anar estressats i amb presses, i tot i així el kilometratge i els desnivells a superar obliguen a pedalar fort en alguns moments... difícil? pffff :)

Els últims 5km no han seguit la ruta marcada degut a una caiguda d'últim moment que va ocasionar un problema mecànic a una roda. Es va fer per carretera fins l'arribada a Vielha.