Descargar

16 de mayo de 2021

Fecha de realización

mayo 2021
Sé el primero en aplaudir

preto de Sabadell, Catalunya (España)

Enguany sí que, amb els amics de la Penya Ciclista Palomillas, hem pogut repetir la travessa a la Serra de la Marina en sentit nord-sud. És un dels plats forts de la temporada de BTT per la seva duresa. Bàsicament, hi ha cinc o sis rampes molt dures i el desnivell, tot i ser inferior al d'altres de les nostres rutes, es concentra en molt pocs quilòmetres.

Excepte la pujada a can Roqueta, la resta del trajecte des de Sabadell fins a Martorelles és baixada o pla, de manera que es pot córrer. Tot just sortir de Martorelles, a Can Corbera, hi ha una pujada formigonada curta però imponent. Més endavant, passat Vallromanes per la riera, torna a venir un tram ascendent força dur i, tot carenant, porta cap al coll de la Cera o Alella Park. Aquí torna a haver-hi dues pujades en què s'acaba amb el peu a terra. L'ascens no s'atura i hi torna al turó de Galzeran, la primera torre de guaita. Després del descens al Seminari, torna a pujar de valent cap a la segona torre de guaita, la Coscollada, amb dues pujades més.

Finalment hem baixat per Sant Jeroni de la Murtra i Santa Coloma de Gramanet per can Zam. Hem arribat a Sabadell pel riu Ripoll, esquivant els nombrosos caminants i ciclistes que hi transitaven.

Trajecte:
Sabadell, can Roqueta, Santiga, la Llagosta, Martorelles, can Corbera, Vallromanes (P.F.), Alella Park, Turó d’en Galzeran, alberg de la Conreria, turó de la Coscollada, Montcada, Sabadell.