Tiempo en movimiento  6 horas 11 minutos

Tempo  9 horas 46 minutos

Fecha de subida 5 de agosto de 2019

Fecha de realización agosto 2019

preto de Bagerque, Catalunya (España)

Gran ruta d’alta muntanya feta amb l’amic Jaume. Sortim de Bagergue i assolim la Collada de Varradós per la pista a continuació per corriol anem a cercar la pista de Liat, tot molt ciclable excepte algun petit tros. Un cop a la pista la deixem ben aviat per agafar el bonic camí de l’estany de Montoliu antiga pista feta malbé que te una esllevisada que es millor passar a peu, la resta es puja sense problemes fins el precios estany. El camí es clar fins el coll de Montoliu, a partir d’aquí comença el tram de mes cura amb la navegació perque el camí esta molt poc clar i el trak a voltes es separa força del que sembla camí.(afegeixo el 01-10-19 com que hem tornat a passar, millor seguir el trak del Malh de Bolard fins sobrepassar la carena del Sarrat Blanc i després ja baixar cap al fons de la coma i les cases de les mines) Tot i així arribem a l’enderrocada casa de les mines d’Horcau sense mases problemes. El lloc a mes de solitari es inhospit i fa bassarda pensar com havia de ser la vida d’aquells miners que fins el 1960 hi van treballar els estius, el paissatge es ple de forats aquí i allà amb les seves muntanyes de runa i restes de les instal-lacions. Deixem la casa dels miners i seguim per la via que portava el material fins el Port d’Orla, el camí i la via evidentment son perduts pero resten algunes construccions encara com una trinxera arribant al Port. Des d’el Port ens atessem a veure la banda Francesa i despres començem a devallar amb un primer tram inciclable (l’unic de l’excursio) de uns 500 mtrs lineals i a partir d’aquí i sense que sigui molt millor fins força avall anem baixant fins la Cabana de Cabau i la pista. L’agafem cap a l’esquerra fins Montgarri on fem una parada tècnica. Ara ja nomes ens queda remontar al pla de Beret per la pista i baixar per el camí vell fins Bagergue. Es una dura i preciosa ruta d’alta muntanya visitant les mines mes perdudes i remotes de la Vall d’Aran. La navegació a partir del Coll de Montoliu no es de les mes fàcils peró els paissatges son únics i inhospits. Amb Bosch de 500 un consum de 1,5 bateries.

Bagergue

Corriol a Montoliu

Estany de Montoliu i Mauberne

Les mines d’Urets

Pujant cap el coll de Montoliu

Estany de Montoliu i Mauberne

Des d’el coll de Montoliu

Estany Nere deth Horcalh

Estany Nere deth Horcalh 2

Mina 1

En aquest punt deixar aquest trak i seguir amb el del Malh de Bolard

Arribant a les mines d’Horcau

Mines d’Horcau

Casa de les mines i Port d’Orla

Arribant a la casa de les mines

Casa de les mines

Trinxera a la via prop del Port d’Orla

Vessant francesa del Port d’Orla

Per aquí baixavent el mineral cap a França Segons la Viquipèdia 10 TM Diaries !!!

Vessant francesa 2

Port d’Orla

Port d’Orla vista baixada cap a Montgarri