Descargar

31 de diciembre de 2020

Fecha de realización

diciembre 2020
Sé el primero en aplaudir

preto de Cassà de la Selva, Catalunya (España)

Itinerari força plàcid per anar a veure el pitó volcànic de Sant Maurici i el volcà del Camp dels Ninots.
Sortim de Cassà i anem fins el Mas Matetes, ua finca molt gran on hi ha cérvols en llibertat. es d'aquí, agafem el camí de Vidreres, i seguim un trosset el recorregut del Pelegrí de Tossa. En arribar a la cruïlla anomenada "el triangle", deixem la ruta del Pelegrí ens dirigim cap a Sant Maurici vorejant la part de dalt de la urbanització Malavella Parc, de la qual veiem algunes cases.
Sortint de Sant Maurici, baixem en direcció a Caldes i passem per davant del Mas Llop per arribar a les envistes del volcà del Camp dels Ninots.
El primer que veiem d'aquest volcà és el seu flanc sud exterior , on hi ha les cases de can Salom i la Casa Nova d'en Salom. El camí puja per davant d0aquestes cases i arriba a dalt de tot del cràter, des d'on divisem tot el seu interior. Just aquí hi ha una reproducció al natural de dos Tapirs (un adult i una cria), perquè se n'han trobat uns quants fòssils degut al fet que el cràter era una lloc habitual de pastura de molts animals perquè era ocupat per un llac interior.
Seguidament, travessem el cràter pel mig, passant per can Tranquil (habitat) i per can Pol (casa abandonada) situada l'altra banda, en direcció a la via d tren.
Passem pels carrers externs de Caldes i anem cap a la urbanització Mas Solà, En arribar a can Mesquita, agafem un camí que passa pel costat de la via del tren fins que travessem la via a nivell i, després, la riera Benaula per pujar cap a Sant Andreu Salou. D'aquí, baixem cap a Cassà travessant la riera Gotarra i passant per can Dalmau.
Cima

Cim de Sant Maurici

Urbanització Malavella Parc

Mas Llop

Can Salom i la Casa Nova d'en Salom

Des d'aquest punt, es veuen aquestes dues cases que estan enlairades i situades al vorall extern del cràter del Camp dels Ninots

CAMP DELS NINOTS. Vista del cràter

Tapirs

Can Tranquil

Can Mesquita

Situada al límit de la Urbanització Can Solà Gros

Can Mau

Aquí la ruta es dirigeix cap a la via, fins gairebé tocar-la
Intersección

Trencant del pontet del tren