• Foto de SUD-EST ASIÀTIC (17) Thasi-Paksan

Tempo  9 horas 19 minutos

Fecha de subida 28 de junio de 2013

Fecha de realización noviembre 2011

preto de Ban Thasi, Bolikhamxai (Laotia)

85 kms i 780 m de desnivell positiu. Llarga etapa per carreteres amb poc trànsit i de bon rodar, malgrat els petits puja i baixes. Més paisatges rurals tot i que, a mesura que ens apropem a Paksan, augmenten els signes de "civilització". A Muang Huong, al km 31 aproximadament, parem a prendre un batut d'aquests tant característics i habituals als pobles de carretera de Laos i un grup de nens i nenes, ens porten caminant fins a un espectacular aflorament de roca càrstica que hi ha tocant al poble, a l'interior de la qual hi ha una bonica cova on, no fa masses anys, la gent del poble s'amagaven dels bombardeigs dels EUA. Al track també està inclosa aquesta curta caminada de mig km aproximadament (anar i tornar).
A la ciutat de Paksan, on és fàcil trobar allotjament, ens retrobem de nou amb el riu Mekong, que des després d'haver-lo navegat fins a Luang Prabang no l'havíem tornat a veure.