Tempo  8 horas 53 minutos

Fecha de subida 3 de junio de 2015

Fecha de realización junio 2015

preto de Radicofani, Toscana (Italia)

5a Etapa Radicofani - Montefiascone

Esmorzem a l'alberg ben d'hora amb la companyia de les parroquianes. El dia està emboirat i no podem gaudir de les vistes així que baixem a tota velocitat de Radicofani. Però la baixada dura poc i tornem al puja baixa de cada dia. No se quina mania tenen els Italians de fer tots els pobles a dalt de la muntanya. Esmorzem a Proceno i fem via a Acquapendente. A partir d'aquí el camí sembla pla fins a Bolsena, i dic sembla perquè jo, un pobre ilús m'ho pensava i després de pujar i baixar tot el dia m'han explicat que el llac està en el cràter d'un volcà… Abans d'arribar a Bolsena ja tenim unes vistes magnífiques del llac. Baixant de San Lorenzo el camí es fa poc transitable fins arribar a unes escales (millor seguiu un tram per carretera) i acabem fent drecera pel mig d'un camp on hi havia pastant una mare senglar i els seus porquets. Pugem i baixem innumerables vegades fins arribar al poble de Bolsena. Dinem a Bolsena i visitem el poble i el llac que val molt la pena. Tornem al camí que continua tan o més trencacames. Una calor insuportable dona pas de cop i volta a un vent gèlid i humit, portem tot el dia amb tempestes rondant-nos. Quan ja sembla q ens salvem a pocs quilòmetres de Montefiascone comença ploure a bots i barrals.
Busquem ràpidament el convent-alberg on passarem la nit. Amb l'esmorzar i el sopar inclòs ens costarà 28€/pers.
Quan deixa de ploure anem a donar una volta a peu pel centre de Montefiascone. La pujada ha valgut la pena, veiem fins i tot Radicofani i als peus el llac de Bolsena. La catedral és circular amb una gran cúpula i amaga les restes d'un Sant a la seva cripta.

Tornem a sopar a les 19:30, les monges ens donen molta quantitat de menjar i s'enfaden perquè no ens ho acabem tot. Són monges modernes i tenen wifi i tot al convent. Això sí a les 9 la porta tancada i a dormir!

Radicofani

Avituallamiento

Proceno

Hi ha una ferreteria i aprofitem per recuperar uns quants cargols perduts pel camí.
Arquitectura religiosa

Acquapendente

Información

San Lorenzo Nuovo

Intersección

Bicis millor seguir per carretera

Rúa sen saída

Sender complicat

Intersección

Desviació per evitar escales de fusta

Tornem a trobar marques de la Via Francigena

Bolsena

Intersección

Opció: camí trencacames o carretera

panoramica

Panoràmica del llac

Río

Fageda i corriol molt wapo

Ponte

Creuar rierol

Intersección

Tram compartit amb la carretera

Montefiascone

refugio

Convent Alberg

panoramica

Mirador

Risco

Tram compartit carretera

Arquitectura religiosa

Esglèsia on es pot autosellar