Tempo  3 horas 46 minutos

Fecha de subida 16 de agosto de 2016

Fecha de realización agosto 2016

preto de Piroxa, Galicia (España)

Hora Inicio: 08/15/2016 17:00

Hora Fin: 08/15/2016 20:47

Distancia recorrida: 60,5 km (03:46)

Tiempo en movimiento: 03:04

RUTA DE LA PÁGINA WEB DEL CONCELLO DE VIMIANZO

RUTA DE ANTAS E MÁMOAS

Como facela?

Duración: 2'5 horas aproximadamente.

Percorrido: 43 Km

Inicio: no Km 62 da AC- 552, entre Baio e Reparada, fronte a un aserradeiro.

Finalización: en Berdoias, no Km 74 da AC-552

Tómase o desvío sinalizado en fronte do serradoiro, este lévanos por unha estrada estreita ata a aldea de Bamiro. Despois de percorrer uns 2 km desde o cruce, encontrarémonos un sinal á man esquerda, percorremos uns 400 m. e atopamos a igrexa de Bamiro. Aí podemos deixar o coche e ir andando ata a ermida de Monte Torán, primeiro punto da ruta. Non imos atopar un dolmen senón unha evocación á lenda das mouras. Preto de Monte Torán (coordenadas: 43º8'42.28''N, 8º58'8.60''O) encóntrase unha gran pedra de varias toneladas de peso. A lenda di que a levou alí a Virxe sobre a súa cabeza, voando polo aire, mentres fiaba nunha rocha. Esta é unha lenda que adoita explicar a existencia dalgúns dolmens. No cumio podemos ver a Ermida dedicada á Virxe de Monte Torán e ladeira abaixo unha fonte milagreira. Esta lenda foi recollida por Xosé María Lema.

Baixamos outra vez ata a igrexa de Bamiro e as frechas condúcennos á estrada de Baio-Baiñas. Xiramos en dirección Baiñas, á dereita.

Pasamos por Tras do Cean, Cheis, Tines e, antes de Xora e Sandrexo, tomamos un desvío á dereita. Percorremos uns 2 Km e chegamos ao dolmen de Pedra Cuberta (coordenadas: 43º05'48.65''N, 08º58'49.52''O) que dá nome á aldea. O dolmen está a man dereita a poucos metros do sinal.

Continuamos o traxecto de fronte e á altura da aldea do Arxomil xiramos á esquerda. A estrada lévanos ata a igrexa de Treos, despois de percorrer uns 3 Km. Alí torcemos á esquerda, percorremos aproximadamente 1´5 Km e chegamos a Cárneo.

Está sinalizado o desvío que conduce ao dolmen a man dereita fronte á aldea. Non hai unha boa zona para aparcar, recoméndase meterse pola pista e aparcar nun ensanchamento que hai preto do cruce. Continúase paseando durante uns 200 m, e aparece sinalizado o segundo desvío á man dereita, que despois dus 50 m nos leva a un herbal onde está o dolmen de Pedra Moura (coordenadas: 43º04'53.25''N, 08º58'42.57''O) , á man esquerda.

Volvemos á estrada e continuamos en dirección a Baíñas. Percorremos uns 2 Km. e chegamos a Serramo. O dolmen de Pedra da Lebre (coordenadas: 43º04'04.56''N, 08º59'07.65''O) está antes de entrar na aldea nunha finca de eucaliptos a escasos metros da estrada.

Seguimos, pasamos a praza de Serramo e tomamos o primeiro desvío á esquerda, cara ao Comareiro. Atopamos dous sinais que nos indican por onde continuar. Tomaremos unha pista en bo estado. Percorremos aproximadamente 2 Km. e chegamos ao portal da finca onde está o dolmen. Aparcamos. Abrimos o portal e pechámolo. Vemos unha pista de fronte, tomamos o primeiro desvío á dereita e seguimos de fronte. A pista fai algo de curva, camiñamos uns 250 m. Os sinais amarelos sinalan a situación do dolmen de Arca da Piosa (coordenadas: 43º02'25.94''N, 08º58.55.24''O), que se pode ver a distancia, se a vexetación non o impide. Está á esquerda.

Despois de velo regresamos a Serramo. Continuamos o percorrido en dirección a Baíñas. Cando cheguemos ao cruce coa AC-441 (Negreira-Berdoias), seguimos de fronte, percorremos uns 2 Km. aproximadamente e antes de entrar en Regoelle, hai un desvío á man esquerda. Desde aquí ata o dolmen hai uns 1000 metros. Trátase dunha pista forestal e débese ter coidado se se decide ir en coche. Pódese aparcar despois de pasar un regato e tomar un camiño en bo estado que está sinalizado. O dolmen de Pedra da Arca (coordenadas: 43º0'40.23''N, 08º59'07.65''O) está nun herbal, debaixo dunha liña de alta tensión, á man esquerda.

Regresamos a Baíñas e xiramos cara a Berdoias, á esquerda. Imos ata a entrada de Berdoias e vemos a indicación cara á esquerda. Atravesamos a aldea e ao rematar o firme aparcamos. Tomamos un camiño de fronte (se atopamos unha cancela pechada no sendeiro, podemos abrila). Temos que camiñar 1 km aproximadamente ata o dolmen denominado Casota de Freáns (coordenadas: 43º02'50.57''N, 09º05'11.95''O) , que está á dereita.

Volvemos a Berdoias, y xa nos incorporamos á AC-552, á altura do Km 74.