0,4
0,9

preto de Sant Feliu de Lluelles, Catalunya (España)

Bòfia de la Boixedera. Cavitat amb aprox. 500m recorregut i -40m profunditat als peus dels cingles de Capolat. en el terme municipal de Montmajor, L'Espunyola (Berguedà).

Indrets amb nom propi dins la cavitat: Sala del Bany de la Princesa, Sala de les Campanes, Sala de l’Honor, Plaça de les Bruixes (cota -39m). Al punt més baix del recorregut trobem un petit curs d’aigua que ha format diversos gours i una magnífica crosta estalagmítica.

Aquesta cavitat també és anomenada "Bòfia de Sant Jaume" o "Boixadera dels Bancs". En alguns indrets la trobem com a "Bòfia de la BoixAdera".

RECORREGUT: Baixant la rampa a la boca d'entrada cap a l’esquerra passes una gatera amb bassal per accedir a la Sala del Bany de la Princesa i Sala de les Campanes. Baixada la rampa a l’esquerra, accediríem a la Sala de l'Honor, Galeria del Riuet, Galeria de la Gerontocràcia i Plaça de les Bruixes.

Trobem diverses bestioles dins la cavitat: gripau, garrapata cuevensis (com li posen els nens) i colònia de ratpenats. També trobem Geocaching. La càmara de fotos nova, que no té ni 10 dies… plena de fang! S'encasquilla fent foto al pessebre.

Coneguda des de temps immemorials, aquesta bòfia és una de les més profundes de la comarca del Berguedà.