Tempo  7 horas 51 minutos

Fecha de subida 9 de mayo de 2014

Fecha de realización abril 2014

5,4

preto de Vaqueira-Beret, Catalunya (España)

Tuc modest que passa totalment desapercebut per culpa del seu cim veí molt més alt, el Tuc Gran de Sendrosa. Aquest cim es pot pujar des de la vall de Aiguamòg deixant el cotxe al Banhs de Tredos i pujant per la vall que s'enfila fins el Tuc Gran de Sendrosa desviant-nos al "merendero" de Era Montanheta.

Nosaltres vam agafar una opció més llarga, el vam pujar des de la Vall de Ruda.

Vam agafar el cotxe conduint per la Vall de Ruda fins a on les allaus ens ho van permetre. Des d'aquest punt, vam haver de caminar durant 1,5h per la pista de la vall de ruda fins trobar neu (Pont de Locampo), vam seguir la Vall de Ruda (S) fins que vam arribar a l'alçada de uns 2100 mts. En aquest punt vam deixar el camí que puja fins el Refugi de Saboredo, per fer un gir de 180º (N) per anar a buscar un camí que s'intueix per anar a buscar el Llac de Sendrosa de Naut (es pot accedir més directament a aquest llac des de la Vall de Ruda, pujant pel barranc de Pishader, pero no vam poder creuar el maleït (després explico el perque de maleït) riu de Saboredo, que baixava amb molt aigua).

Un cop al Llac de Sendrosa de Naut continuem fins el fons de la vall, ara direcció SO, fins a veure el cim a la nostre esquerra direcció S. Pugem per la pala final i arribem al cim amb esquí als peus sense problemes. Aquesta pujada que vam fer va ser extremadament llarga, per la calor i per lo profund de la Vall de Ruda. A més a mes, es dona molta volta.

Per baixar, vam optar per baixar pel barranc de Pishader, una baixada molt maca però que s'ha d'estar atent per no perdre's entre els arbres.

En principi es baixa sense dificultat, encara que un cop vam arribar al Riu de Saboredo, no vam trobar cap pont de neu per creuar el riu, ens vam tenir que descalçar les botes, arremengar el pantalons i creuar el riu caminant. L'aigua del desglaç feia que la temperatura del riu, estigués molt, molt freda. Un cop creuat el riu vam anar a buscar el camí de pujada, ja sense problemes, pel fons de la vall fins el cotxe.

Recomano pujar a aquest cim pel barranc de Pishader..., a pesar de ser una excursió fàcil, no és apta per la gent que està iniciant-se en això del esquí de muntanya, ja que la pujada pel barranc és molt directe, bastant dreta i plena d'arbres.