Tempo  7 horas 21 minutos

Fecha de subida 25 de mayo de 2016

Fecha de realización mayo 2016

6,8

preto de Palas de Rey, Galicia (España)

Palas del Rei Arzua dia 12 de Maig del 2016 29 Km.
Hem començat plovent durant unes tres hores, l'etapa d'avui transcorre en un continu puja i baixa, sobretot a partir de Melide, a causa dels nombrosos rierols que corren transversals a la nostra marxa. Seguim l'eix de la nacional N-547, que creuem diverses vegades.
En Melide, a meitat d'etapa, és un clàssic de pelegrins i turistes degustar l'excel·lent pop a la gallega, acompanyat del genuí ribeiro, que serveixen a la arxiconeguda pulpería Ezequiel, així com en la pulpería A Garnatxa. Les dues són cèntriques i estan a peu de camí.
Tres quilòmetres abans d'Arzúa passem per Ribadixo da Baixo, un bucòlic conjunt format pel riu Iso, un pont medieval, i un antic hospital medieval de pelegrins, ara rehabilitat com a alberg per la Xunta. Una opció, lluny dels nuclis urbans, a considerar.
En Melide conflueix el Camí Primitiu; i, a Arzúa, el Camí del Nord.