Tempo  unha hora 37 minutos

Fecha de realización agosto 2019

1,4
2,8

preto de Llaborre, Catalunya (España)

Per veure les fotos de la passejada aneu al següent enllaç :<

100 Cims nº 217 . "Montcaubo ( 2290mts ) 28-08-19"

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

VALORACIÓ GLOBAL : Vull esmentar que tot el que podeu llegir en aquest resum està escrit per algú que bassa tots els projectes en l’ús de la tecnologia, ordinador a casa i GPS o mòbil a les sortides.
Recorregut molt fàcil, apte per fer amb la mainada. El més complicat, és sense mena de dubte la aproximació en cotxe.
Aquesta ruta no resulta especialment bonica. Només la aproximació al pui de Missa li dona un cert plus, ja que la resta és anar i tornar per una pista.
Aquest ha estat el meu 100 Cims nº 217 de la FECC.

APROXIMACIÓ : A Esterri d’Àneu agafem la estreta carretera que duu a Burgo i Lladorre. Abans d’aquest darrer poble agafem a l’esquerra ( wpt 06 ) una pista en no massa bon estat ( imprescindible cotxe alt, millor 4x4 ) que després d’una bifurcació ( wpt 05 ) ens porta fins el cim. Nosaltres deixem el cotxe a un pla proper ( wpt 01 ). La pista té uns 8,5 km.
Ara des de l’App del Wikiloc podem, prèvia descarrega del track, trobar la manera d’arribar a l’inici de la ruta.
Aquesta nova eina resulta molt útil. De fet els nous mòbils, amb millora de senyal, acabaran amb el món clàssic dels GPS quan resolguin el tema de consum de la bateria i el de la cartografia.

ORIENTACIÓ i GPS : ( Fàcil + ) Per arribar al cim només cal seguir la pista. Passat aquest, el curt tram fins trobar el GR 11 ( wpt 03 ) presenta algun arbre caigut, però hi moltes opcions de pas.

DIFICULTAT FÍSICA : ( Molt Fàcil )

DIFICULTAT TÈCNICA : ( Molt Fàcil )

PASSOS PERILLOSSOS : ( Cap )

DESCRIPCIÓ : Com sempre, els waypoints pretenen mostrar els llocs més característics de la ruta.

TIPUS de CAMÍ : Pista fins cim, corriol la resta.

COBERTURA GPS i MÒBIL : Tema GPS amb senyal perfecte. Movistar amb moltes zones sense cobertura.

MENJAR : Avui tocava fruita

AIGUA : No he vist cap font.

DADES TÈCNIQUES : El GPS ( Oregon 600 ) m’ha donat un desnivell de +209. Temps en moviment 1h 23’. Com he vist que si calibro el GPS als pics ( més de 2500 mts ) em millora la precisió ja no passo el track pel Garmin Connect que quasi no el corregeix.
Ara al mateix Basecamp podem filtrar el track eliminant els punts amb menys de 1,50-1,80 mts de separació, fet que millora les dades. Actualment porto l’Oregon 600 programat per temps ( punt cada 4-5 seg ).

POSSIBLES VARIANTS : Hi ha altres opcions, sempre amb força desnivell per assolir aquest cim. També podem aprofitar el GR 11 que passa molt a prop.

BIBLIOGRAFIA : Ed. Alpina té cartografia de la zona de la Pica d’Estats. Piolet del Pallars Sobirà N.

NOTA : Quan faig la valoració de la dificultat d’una ruta, sempre em refereixo a la part tècnica. La física, al menys per a mi, són uns números que tothom te que adaptar al seu estat de forma. Malgrat tot, crec que no hi ha una “fórmula màgica” d’us universal que elimini la visió subjectiva.
Comentaris enfocats a l’ús de la electrònica. Així en lloc d’estendre’m en una llarga descripció del recorregut intento donar la suficient informació, amb ajut de les fotos, per a que el lector sàpiga el que es trobarà el dia que faci la ruta.
Al wikiloc hi ha moltes “activitats” però trobo a faltar una entre les de senderisme i alpinisme, que podríem dir “muntanysme” que al menys per a mi simplificaria la valoració de la dificultat tècnica.