Tempo  9 horas 42 minutos

Fecha de subida 25 de mayo de 2016

Fecha de realización mayo 2016

9,0

preto de Cebrero, Galicia (España)

Dia 9 de maig O Cebreiro a Sant Mamede(Paloma i Lenya) 38 km.
Hem sortit de O Cebreiro plovent, en Linares hem pres una torrada i cafè amb llet, fem el alto de sant Roque i ens fem unes fotos al monument del peregrí, passem per Hospital de Condesa, Padornelo i alto del Poio,( La rampa que puja a l'Alt do Poio sorprèn per la seva duresa, encara que tot just supera els 200 metres de longitud), passarem per Fonfría, Biduedo, Fillobal i Triacastela possible final de etapa, aprofitem per dinar, fa tres hores que no plou, a la 1,30 sortim de Triacastela per fer la segona etapa del dia, i passem per A Balsa, San Xil, Montán, Furela, Pintín, Calvor, Aguiada, i San Mamede del Camino on tenim el Alberg.
Por la vall Sant Xil és 6,6 km més curt i creua una de les valls més bonics de tota la ruta jacobea. Així mateix, per Samos el camí avança per espectaculars boscos de roures i castanyers a la vora del riu Oribio, regalant-nos la visita a l'extraordinari Monestir de Samos.
La ciutat de Sarria, la més gran del Camí Francès a Galícia (Santiago a part, és clar), se situa a poc més de 100 quilòmetres de la ciutat de l'apòstol; per tant, són molts els pelegrins que inicien aquí el seu camí, ja que 100 són els quilòmetres mínims per aconseguir la tan preuada Compostel·la.