Tempo  7 horas 44 minutos

Coordenadas 1062

Fecha de subida 24 de septiembre de 2008

Fecha de realización agosto 2007

-
-
137 m
-46 m
0
5,9
12
23,6 km

Vista 10173 veces, descargada 202 veces

preto de Buria y Camariñas, Galicia (España)

21-7-8 Ruta realizada en sentido horario.Lugar dá costa dá morte,que inclúe o faro do cabo Vilan. Infestado de lugares de naufraxio e de paisaxes esplèndidos.
O cemiterio dos ingleses e a traxedia do Serpent. EN CASTELLANO A CONTINUACIÓN.
Neste tramo de terra e mar entre a Punta do Boi e a Punta da Cagada, sito no punto máis fatídico de toda a Costa da Morte, foron oito os naufraxios e 245 as vítimas, pero o que máis conmoción creou, o que encheu titulares de prensa e o que segue permanente na memoria da xente do concello foi o Serpent.
Este barco partiu o oito de novembro de Plymouth con rumbo a Serra Leona. A súa tripulación estaba formada basicamente por guardiamarinas. Debeu derivar moito a terra pola cerrazón, a tormenta e a escasa luz do Faro do cabo Vilán e encallóu na Punta do Boi, ás once da noite do dez de novembro de 1890, no lugar que hoxe se chama "O baixo do Serpent".O capitán ordenou lanzar cabos polo canon lanza-cabos, pero estes rompían como fíos contra as rochas. Intentaron empregar os botes, pero os golpes de mar varrían toda a cuberta. Despois escoitouse o desolador "Save our soul,if you can"¡Sálvese quen poida!.
Na noite só oíanse berros de angustia, o mar desfacía os corpos como unha fera ansiosa de carne axudado polas pedras onde se golpeaban os corpos dos tripulantes. Pero dentro das traxedias sempre queda opción ao milagre, a dos tres mariñeiros que por graza divina o mar empuxou á praia de Trece, de apelidos Bourton, Gould e Lacsne, volveron nacer nesta paraxe.Eles alcanzaron a vila de Saviña para pedir auxilio.
Nos días seguintes o mar vomitóu os corpos das 172 persoas restantes na area de Trece. O cura de Xaviña mobilizou ás xentes dos lugares para proceder á sepultura dos corpos neste lugar. Tivo diverxencias co seu colega de Camariñas xa que este mostrou o seu desacordo en dedicar oracións, xa que tan só 63 eran católicos. Esta actitude foi censurada por todos.
No habitáculo interior do cemiterio actual permanecen os restos do capitán e os oficiais,e os dos mariñeiros no exterior. O almirantazgo inglés polo comportamento dos veciños, regalou ao pobo de Camariñas un barómetro, ao cura de Xaviña unha escopeta e ao alcalde un reloxo. Nos primeiros anos un barco da armada inglesa achegábase ata o lugar para arroxar unha coroa de flores.
Cada barco de guerra inglés que pasaba preto destas costas lanzaba unhas salvas de ordenanza en honra dos compañeiros enterrados no Cemiterio Inglés

RECOMENDO UNHA VEZ CHEGADO O CEMITERIO DOS INGLESES, VOLTAR A CAMARIÑAS POLA MISMA RUTA. APROVEITANSE ASI OS CAMBIOS DE LUZ E A PAIXAXE PARECE OUTRA.
TAMEN RECOMENDO VISITAR O AULA DE INTERPRETACIÓN DO CABO VILAN.
As fotografías coa familia foron engadidas anos despois.


Lugar da costa da morte,que incluye el faro del cabo Vilan. Plagado de lugares de naufragio y de paisajes espléndidos.
El cementerio de los ingleses y la tragedia del Serpent.
En este tramo de tierra y mar entre la Punta del Buey y la Punta de la Cagada, sito en el punto más fatídico de toda la Costa da Morte, fueron ocho los naufragios y 245 las víctimas, pero lo que más conmoción creó, lo que llenó titulares de prensa y lo que sigue permanente en la memoria de la gente del ayuntamiento fue el Serpent.
Este barco partió,el ocho de noviembre de 1890.de Plymouth con rumbo a Sierra Leona. Su tripulación estaba formada básicamente por guardiamarinas. Debió derivar mucho la tierra por la cerrazón, la tormenta y la escasa luz del Faro del cabo Villano y encallóu en la Punta del Buey, a las once de la noche del diez de noviembre, en el lugar que hoy se llama "o bajo del Serpent".El capitán ordenó lanzar cabos con cañon lanza-cabos, pero estos rompían como finos hilos contra las rocas. Intentaron emplear los botes, pero los golpes de mar barrían toda la cubierta. Después se escuchó el desolador "Save our soul,if you can"¡Salvese quien pueda!.
En la noche sólo se oían gritos de angustia, el mar deshacía los cuerpos como una fiera ansiosa de carne ayudado por las piedras donde se golpeaban los cuerpos de los tripulantes. Pero dentro de las tragedias siempre queda opción al milagro, la de los tres marineros que por gracia divina el mar empujó a la playa de Trece, de apellidos Bourton, Gould y Lacsne, volvieron a nacer en este paraje.Ellos alcanzaron el pueblo de Saviña para pedir auxilio.
En los días siguientes el mar vomitó los cuerpos de las 172 personas restantes en la arena de Trece. El cura de Xaviña movilizó a las gentes de los lugares para proceder a la sepultura de los cuerpos en este lugar. Tuvo divergencias con su colega de Camariñas ya que este mostró su desacuerdo en dedicarles oraciones, ya que tan sólo 63 eran católicos. Esta actitud fue censurada por todos.
En el habitáculo interior del cementerio actual permanecen los restos del capitán y los oficiales,y los de los marineros en el exterior. El almirantazgo inglés por el comportamiento de los vecinos, regaló al pueblo de Camariñas un barómetro, al cura de Xaviña una escopeta y al alcalde un reloj. En los primeros años un barco de la armada inglesa se acercaba al lugar para arrojar una corona de flores.
Cada barco de guerra inglés que pasaba cerca de estas costas lanzaba unas salvas de ordenanza en memoria de los compañeros allí enterrados.

RECOMIENDO UNA VEZ LLEGADO AL CEMENTERIO DE LOS INGLESES, REGRESAR A CAMARIÑAS POR LA MISMA RUTA. LOS CAMBIOS EN LA LUZ HACEN QUE PAREZCA OTRA.
TAMBIEN RECOMIENDO VISITAR EL AULA DE INTERPRETACIÓN DEL CABO VILAN

Las fotografías con la familia fueron añadidas años después.
Cabo Vilan - Cabo Vilan
Ac-432 - Ac-432
Cemiterio dos ingleses - Cemiterio dos ingleses

Comentarios

    Si quieres, puedes o esta ruta