Descargar

27 de febrero de 2021

Fecha de realización

febrero 2021
Sé el primero en aplaudir

preto de Gallifa, Catalunya (España)

Bonica excursió de mitja jornada, circular, pel Vallès Occidental, tocant i en algun punt passant, al Vallès Oriental i al Moianès, bàsicament al terme de Gallifa, però, també tocant i en algun punt passant, als termes de Sant Feliu de Codines i de Castellterçol, gairebé tota per bosc mediterrani, sobretot d’alzina amb claps de pi i algun caducifoli, amb forta ascensió fins damunt dels cingles Vermells, amb magnífica vista, i llarg flanqueig, semicircular, pel la part alta de les clotades, fins al punt culminant, la mola de Sant Sadurní, amb bella ermita romànica i magnífica miranda. Tornada en fort descens des la Mola de Sant Sadurní cap a la masia de la Roca i retorn a l’inici.
L’excursió circular a Sant Sadurní de Gallifa comença al trencall del camí de la Roca, a la carretera de Gallifa o BP-1241, a mig camí entre Gallifa i Sant Feliu de Codines. Primer discorre, planera, pel camí/pista de la Roca, al flanc esquerre dels sots de la Roca, després en flanqueig, per camí de muntanya, a la vessant esquerre del torrent del sot de la Roca, seguida d’ascensió decidida, pel sot de la Tomba, fins als cingles Vermells, fins aquí en direcció nord. Després altra vegada planera, alternant la direcció oest i sud-est, en dues ziga-zagues, per salvar, primer, la clotada del torrent del Sot de la Roca, per la baga de les Pujades, fins al pla de la Meuca, i, després, la segona ziga-zaga, per voltar per dalt, la clotada del torrent de les Pujadetes, seguida d’un flanqueig del turó de la Baga, i, encara, una tercera ziga-zaga, en direcció sud-oest i est, per salvar la clotada del sot de les Avellanedes, seguida d’un flanqueig, pel serrat de la Por, fins al coll de Sant Sadurní. Del coll de Sant Sadurní es continua en ascensió, per corriols, en direcció sud-est, fins a l’ermita, mas i la Mola, tots ells de Sant Sadurní, punts culminants de l’excursió, cota 942 m. Retorn per la vessant est de la Mola de Sant Sadurní, en forta baixada, primer fent volta per sobre dels cingles del serrat Punxegut, cap al salt de la Guineu, i després fins al torrent de l'Espletar, i d’aquí avall, en direcció nord-est, fins a la masia de la Roca. Després avall pel camí de la Roca fins a la riera de la Roca, on trobem el camí d’anada, que seguirem, ara de tornada, fins a l'inici de l’excursió.
Vam deixar el cotxe a l’inici de la pista cap a la Roca, gairebé al mateix trencall de la carretera de Gallifa. La pista cap a la Roca està tancada al trànsit amb una cadena.

Punt d'interès

Tirem a mà esquerra

A la dreta

Tomben a l’esquerra

Intersecció

Panoramica

Miranda natural, molt bona vista

Intersección

A mà esquerra , per corriol

A mà esquerra , pel camí de baix