Fecha de subida 22 de septiembre de 2019

Fecha de realización septiembre 2019

4,6
9,1

preto de Le Plan, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

La cresta principal dels Aravis és una magnífica línia recta que em va atraure des del primer cop que la vaig visualitzar, quan vam fer el cim del Jalouvre i més endavant la Pointe Percée. Una línia recta amb prominents cims, separats l'un de l'altre per marcades combes o canals ben amples. Tant a l'estiu per bons senders, com a l'hivern amb esquís, totes les combes són practicables fins als respectius collets. Temps després vaig veure (a Altituderando o a camptocamp) que del Mont Fleuri fins a la Tête Pelouse es podia enllaçar si es troben els bons passos entre les combes, i a més a més es poden fer els cims culminants de cadascuna... Sense pensar-m'ho més, aquesta ruta va passar ràpidament a la llista de pendents: cims, trams salvatges, alguna grimpadeta, passos aeris, tarteres, una foradada enorme (Trou de la Mouche)... hi ha de tot al menú!

La ruta és llarga i amb molt desnivell. Es pot escurçar a voluntat, doncs totes les combes intermitges ofereixen un bon camí que ens pot servir tant per pujar com per baixar. També podem prescindir d'algun cim i estalviem bastant desnivell.

Com sempre, seguint l'ordre de track, alguns comentaris i punts clau:
- Mont Fleuri: comencem baixant uns metres per la dreta (est) d'unes agulletes de roca i remuntant a l'altre costat. Després segueix un tram amb bastant pendent (compte a la baixada) i la part final té algun pas bastant aeri a l'aresta.
- Anant cap a l'Ambrevetta hi ha un tram de flanqueig una mica exposat, no perdeu els punts vermells, doncs voldrà dir que heu pujat/baixat massa i no esteu seguint el bon camí (només hi ha un punt on sembla que es perdi, però si no veus el punt davant no tens del tot clar que hagis de seguir recte, doncs sembla exposat...). Tot seguit hi ha una canal rocosa fins al collet, millor pujar-la pel costat dret grimpant la roca.
- Després dels cims de l'Ambrevetta i Tardevant, faig una punta sense nom (2419m). La baixada directa des de la punta aquesta és molt delicada (ho vaig fer, però molt millor tornar enrere i rodejar-la per sota com es fa al track, que he corregit).
- Seguim després un rastre de sender marcat a la tartera, fins un tram amb forta pendent que ens deixa a un pas equipat amb una corda fixa. Superat el pas de la corda, ens trobem a la part superior d'una canal que cal baixar, aprofitant les clapes d'herba es fa prou bé.
- La Tête de Paccaly i el Trou de la Mouche no ofereixen cap complicació especial, tot i algun tram on posem les mans.
- Des del Trou de la Mouche, podem fer el cim de la Roche Perfia. És el punt més difícil de tota la ruta! Primer cal rodejar des del Trou de la Mouche la paret per sota, i visualitzar el cim de la Roche Perfia. Caldrà remuntar la primera pendent per on ens sembli, per terreny pedregós i inestable, fins a un collet. Ara toca desgrimpar una curta canaleta d'uns 3m, que ens deixarà a la base de la rampa final de la Roche Perfia. Aquesta rampa, que semblava molt dreta i imposant vista des de les proximitats del Trou, ens mostra ara un rastre de camí que fa ziga-zagues entre el pedregam, i ens deixa còmodament al cim! Tornada pel mateix camí fins al Trou de la Mouche... precaució al baixar el tram descompost.
- Poc abans d'acabar de baixar el sender que porta al Trou de la Mouche, ens desviem cap a la tartera. Cap camí perfectament clar però fites esporàdiques. Arribarem a un tram més dret, que fa com esglaons de pedra i es remunta prou bé, i continuarem per la tartera de la part superior. Al final, cal arribar fins la cresta de la Tête Pelouse per un tram en forta pendent, bastant penós de pujar però per sort no massa llarg. Prop del mur de roca es fa millor, doncs ens podem anar ajudant d'aquest.
- Des de la Tête Pelouse, només caldrà seguir el bon sender fins l'aparcament, la qual cosa ja s'agraeix després dels km i desnivell acumulats!

TEMPS TOTAL: 10h

Sentier

Déviation vers combe

Combe de la Grande Forclaz

Passage de la Grande Forclaz

Aiguilles (eviter côte droit)