Tempo  6 horas 8 minutos

Fecha de subida 4 de diciembre de 2020

Fecha de realización diciembre 2020

5,4

preto de Graugés, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l'excursió.

Sortida - arribada: Avià.
El recorregut: Avià-Sant Serní de Clarà-Salt del Molí de la Riereta-Salt del Molí de Casa en Cots-Salt del Molí de Bellús-Sant Vicenç d'Obiols-Estanys de Graugés-Santa Maria d'Avià.
Anirem a la punta sud-oest per agafar el camí de la Rovira (pintura groga fins el Molí de casa en Cots) que ens pujarà a la carretera de Solsona, que seguirem per anar una mica abans de la casa del Lluert de Clarà, on agafarem un camí que segueix un petit Rec que ens portarà a la pista que va a Sant Serni de Clarà.
Un cop visitada retornarem a la cruïlla de la pista, on agafarem la pista que marxa al sud-est a trobar la casa de la Riereta i d'aquí al Molí de la Riereta, on visitarem el seu salt i gorg. Continuarem per la pista que marxa tot pujant al sud, fins trobar una cruïlla.
Aquí deixarem la pista i seguirem un camí que ens portarà a resseguir la Riera de Clara, fins trobar un passallís que ens permet de creuar-la, per pujar a la pista forestal que seguirem, en direcció sud-est a trobar el Molí de Casa en Cots, on trobem el GR 1.
Visitarem el seu Salt i Gorg (sigueu respectuosos, estem dins d'una propietat privada) i tornarem a la pista per seguir el GR en direcció a Llevant. Passarem per les restes de la casa en Cots i del seu Pou per anar a trobar la cruïlla de pistes del Roc Tou de Pagerols, on deixarem el GR i seguirem les marques grogues en direcció a Llevant, fins trobar una cruïlla.
Deixarem la pista i voltarem un camp, per baixar a trobar la casa de la Barraca de Vilamarí, on seguirem per la pista que en direcció a Llevant, ens portarà a la casa de Cal Bernadí. Aquí agafarem un camí que ens portarà a trobar la casa del Collet , on trobem una pista asfaltada.
La seguirem, fins a la primera cruïlla, on seguirem la pista forestal que marxa a LLevant, a trobar una pista prop de la casa de Terradelles (pal indicatiu), on trobem el GR 1 que seguirem en direcció al nord; per anar al Molí de Bellús on visitarem el seu Salt i Gorg.
Continuarem per la pista i el GR que ens portarà a la Font de Ballús, la casa de Ballús i al Collet de Ballús, on trobem una cruïlla de pistes. Seguirem la del GR que ens portarà a Sant Vicenç d'Obiols (Catalunya Romànica, Vol. XII el Berguedà, pàg. 111). Un cop visitat el conjunt monumental d'Obiols, anirem per la pista que marxa al nord-oest, seguim sempre el GR que ens portarà a Avià.
En l'anada passarem per la Casanova de cal Gris, cal Gris i arribarem al poble de Graugés. Deixarem un moment el GR per anar a visitar (està indicat) l'Estany de Graugés. Tornant al GR visitarem el Estany de les Escales.
Continuarem per el camí del GR que ens portarà a Santa Maria d'Avià (Catalunya Romànica, Vol. XII el Berguedà, pàg. 101) i d'aquí a Sant Martí d'Avià (Catalunya Romànica, Vol.XII el Berguedà, pàg. 99) que ja està a dins del poble d'Avià.

Cartografia: Editorial Alpina, mapa Rasos de Peguera. També Institut Cartografic de Catalunya.