Fecha de subida 22 de septiembre de 2019

Fecha de realización septiembre 2019

5,9

preto de Les Combes, Auvergne-Rhône-Alpes (France)

La travessa entre la Belle Étoile i la Dent de Cons és una clàssica dels Bauges, i es tracta d'una aresta majoritàriament d'herba i algun tram rocós amb caràcter molt aeri i bones vistes. Les dificultats majors estan equipades amb cable i alguna grapa, com una via ferrada però sense que calgui material.

Anant sol, la ruta ha sortit molt llarga i amb molt desnivell, ja que no hi ha cap opció curta per a fer la travessa de les arestes i tornar a l'aparcament sense haver de desfer camí...
Si es disposa de dos vehicles, però, es pot sortir d'un aparcament a uns 1100m d'alçada al sud de la Belle Étoile (parking des Teppes) i acabant a un altre que hi ha ben a prop de la batterie de l'Alpettaz (Le Raffort). Aquesta opció redueix a menys de la meitat la distància, i a uns 1200 de desnivell segurament. A més, ens estalviarà el tram pesat de carretera entre l'aparcament de le Planet, Frontenex i les Combes, el qual vaig fer l'error de no fer a primera hora del matí... He de dir també que un avi que va passar en cotxe pel meu costat es va oferir a portar-me sense jo estar fent auto-stop! Però ja estava molt a prop del cotxe... Potser val la pena intentar auto-stop, he sentit que aquella zona i l'Haute Savoie sol ser bastant amable.

Nota: a la tornada, passat el fort batterie de l'Alpettaz, segueixo un sender-pista marcat amb pintura verda. Hi ha algun tram molt perdut i difícil de seguir, fins que s'arriba a tot un entramat de pistes forestals.
També remarcar que aparentment el tram entre el refugi St Hubert i el sender que puja del aparcament de Le Planet està tancat de juny fins al novembre 2019. El motiu és que estan fent tala d'arbres per netejar el bosc i poden caure espontàniament. Al track hi passo perquè no vaig veure cap panell venint del refugi St Hubert, però me'l vaig trobar quan vaig enllaçar al camí que pujava del aparcament Le Planet, un cop fet ja tot el tram...

La ruta també es pot fer en sentit invers, només el tram dret just sobre el Col de l'Alpettaz pot ser una mica delicat. La resta, com està ben equipat de cables i grapes, no presenta cap dificultat més enllà de l'exposició tan si es fa en pujada com en baixada.

TEMPS TOTAL: 8h

Arête Rocher Prani

Banc

Fort Batterie de l'Alpettaz

Sentier perdu (traits verts)