3,7
7,5

preto de Camariñas, Galicia (España)

Sábado, 19 de abril de 2014. A vila mariñeira de Camariñas é famosa polos seus encaixes de palillos. Asentada nunha península que mira á ría de Camariñás-Muxía (de augas máis tranquilas) e o Océano Atlántico. O Faro Vilán, impoñente.
Iniciamos o camiño no Castelo do Soberano (Fortín militar e defensivo do século XVIII construído en honor a Carlos III debidos o risco constante de incursións, dende o século XVI, de piratas e pobos invasores viquingos, mahometanos, ingleses e franceses), con vistas sobre a ría, con paisaxes típicas da costa, matogueiras marítimas, areas brancas, cantos rodados. Camiñamos dirección o Faro de Camariñas, Monte do Castelo, Monte de Atalaia, Praia de Lago ata chegar á Ermida de Nosa Señora do Monte. Esta Capela do século XVIII está construída sobre outra do século XVI. É unha ermida onde se celebra cada luns de Pascua a romaxe e misa con votos, ofrendas e pregarias mariñeiras. Esta capela ten en fronte a igrexa da Virxe da Barca en Muxía polo que a entrada da ría de Camariñas está custodiada por estas capelas. Dende a capela da Virxe do Monte pódese gozar de impresionantes vistas á ría. Lugar máxico, paradisíaco, de obrigada visita. (Situada no Monte Farelo).
Seguimos camiñando polo "Espazo Natural dá Costa dá Morte", con vistas magníficas sobre o Atlántico (Baixo Farelo, Home Morto, Coidal dás Castañas e piscifactoría) para iniciar a suba o Cabo e Faro Vilán por unha senda un pouco mesta, porque a maioría das persoas utilizan o asfaltado. Rodeado dunha paisaxe impresionante encontramos o Faro Vilán inaugurado en 1896, primeiro faro eléctrico de Europa. Neste edificio traballaban 6 fareiros, incluído o maquinista e fogueiro. A torre é de sección octogonal realizada en granito. O foco sitúase a 25 metros do chan sobre unha rocha a 80 metros sobre o mar. Nas miñas viaxes de adolescente, hai un montón de anos, subira ata a lámpada. O seu nome débese a unha ave rapaz (vilano, vilán... milvus, viñato). Iso din