Descargar

20 de mayo de 2021

Fecha de realización

mayo 2021
Sé el primero en aplaudir

preto de Castellar del Vallès, Catalunya (España)

(In my web, Click on the flag above to have the translation in your Language)
(Vallès Occidental) Ruta 1346 el 19/05/2021; 10 km; +150 -150; 3,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Castellar del Vallès, Pont de Colobrers, Sant Pere d’Ullastre, Can Santpere, Can Casamada, Turó de Can Canyameres, El Mariner, Cementiri de Castellar. Participants: Josep S, Carles M, Carles H, Josep C, Anna G, Vinyet, Hanny, Jaume R i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil. IBP: 31.

FA ANYS: L’any 1226 ja consta documentada l’ermita de Sant Pere com ‘Olastro’.

Comencem a Castellar del Vallès i ens preparem per una ruta molt senzilla que, al final, direm que ha tingut un interès relatiu.

Hem començat al costat de la Plaça de la Llibertat i després baixem les escales de la Plaça Catalunya. Comentem entre nosaltres que si bé encara durant el segle XIX el municipi era majoritàriament agrícola, com parcialment anirem veient en els camps de conreu en sortir de la vila, és evident, pels polígons industrials al sud, que actualment el pes de les indústries és força important.

En direcció sud hem sortit de Castellar per camí rural asfaltat, però tenim la sort de passar per sota d’una gran alzina. Aquest arbre perennifoli que pot arribar als 20 m d'alçada, fa al damunt una gran i densa capçada. El creixement de l’alzina és molt lent, però a canvi pot viure molts anys, fins a 500.

Seguim al sud pel camí de Can Casamada, encara asfaltat. Potser deu ser l’asfalt o el sol que pica mol (cal posar-se el barret o tapar-nos el cap) que de moment ens falten al·licients en aquest camí. Aquell any 1226, que comentàvem a l’inici, Catalunya tenia com a sobirà el gran rei Jaume I, de la nissaga del Casal de Barcelona. Per cert l’any següent, el 1227, quan... ...

Go to the web www.eoliumtrek.cat