Tiempo en movimiento  unha hora 15 minutos

Fecha de realización diciembre 2019

1,0
1,9

preto de Mura, Catalunya (España)

Cim assequible, amb poc desnivell i recorregut, el qual graduem de dificultat moderada atès que l'accés al cim és força costerut i hi ha passos de grimpada molt senzills pper a muntanyistes habituals, però no aptes per a tothom. Comencem la ruta a l'aparcament de l'Alzina del Sal·lari, des de la qual prenem la pista asfaltada que ascendeix en direcció oest. Contiuem la pista, ara ja sense asfaltar, guanyant alçada fins a assolir un creuament, a partir del qual prenem un corriol a l'esquerra en direcció sud, que va manteninn la cota vers els 850m. Després d'assolir un mirador amb vistes a l'oest, des del qual s'albira en primer terme el Paller de Tot l'Any i, al fons, Montserrat, un corriol ens porta en uns 100 m a un desviament a l'esquerra que puja amb fort pendent cap a una canal, on haurem de fer una grimpada fàcil, preludi del cim. En arribar al coll de dalt, explorem la part de la dreta (vessant sud) per prendre fotografies cap el sud del Vallès i el Barcelonès (es veu perfectament el mar) i després reculem al coll per assolir acontinuació, tot fent una grimpadeta de 3 metres, el pla on es situa el cim del Castellsapera, on no trobem cap indicació ni vèrtex geodèsic. Per tornar, hi ha l'opció de desfer l'itinerari d'anada (del del coll cap el sud), o bé baixar en direcció nord, passant vora l'avenc de Castellsapera. Nosaltres prenem aquesta opció, que comença amb una desgrimpada fàcil però relliscosa (atenció!) i finalment assoleix la carena, des de la qual hem pogut obtenir unes magnífiques vistes als cims més rellevants del Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i Serra de l'Obac.