Tempo  2 horas un minuto

Coordenadas 1163

Fecha de subida 25 de julio de 2018

Fecha de realización julio 2018

-
-
453 m
248 m
0
1,4
2,8
5,59 km

Vista 379 veces, descargada 13 veces

preto de Marce, Galicia (España)

En la Ribeira Sacra hay infinidad de rutas de senderismo para loa amantes de esta actividad. En el día de la festividad de Santiago, aprovechamos para realizar una ruta muy conocida en la Ribeira Sacra do Miño: La cascada de Augacaída y el castro de Marce en el ayuntamiento de Pantón de la provincia de Lugo. Felicitaciones a las autoridades lucenses (Diputación + Ayuntamiento de Pantón) por el acondicionamiento de los tramos peligrosos y la construcción de escaleras y pasarelas que hace que este idílico lugar sea asequible a más visitantes. Antes de la remodelación la bajada a la cascada presentaba ciertas dificultades en el tramo final, con riesgo de algún accidente, por lo resbaladizo del terreno y la fuerte inclinación. Ahora la dificultad técnica de esta ruta ha descendido sensiblemente.
Iniciamos el recorrido (punto de inicio) en un cartel informativo que se encuentra a la izquierda de la carretera que une los pueblos de Guítara y Marce. El recorrido, al principio, es por un camino antiguo empedrado de manera irregular y ancho, entre bosques de robles principalmente que son los nuevos pobladores de los bancales de las viñas abandonadas.
Pasada una antigua bodega (tal vez un sequeiro) de piedra, abandonado y en ruinas el camino se bifurca. De frente para ir al castro de Marce y para la cascada un camino a la izquierda. Seguidos de frente hacia el castro por un sendero estrecho por el que se camina maravillosamente bien entre vegetación. Cruzamos un regato y el sendero se estrecha un poco más que nos lleva hasta las proximidades del castro de Marce y nos adentra en un hermoso bosque de alcornoques que se extienda por la pronunciada ladera hasta el río Miño. Seguimos el senderito que nos acerca hasta la parte más alta del castro, ubicado en un promontorio de piedras a una altitud de 299 metros sobre el nivel del mar y conocido, al parecer, como Regata do Inferno. Lugar estratégico para la vigilancia del río y los embarcaderos existentes en otras épocas. Las vistas panorámicas son bonitas sobre el Miño embalsado (Los Peares) y las laderas del ayuntamiento de Carballedo.
Regresamos hasta el cruce, anteriormente mencionado, para visitar la cascada de Augacaída, que es sin duda un tramo fantástico, pero con un importante desnivel. Es la zona con más dificultad de esta ruta con mucha piedra suelta. Antes de las obras realizadas se bajaba con la ayuda de unas cuerdas que facilitaban el descenso.
Pronto llegamos a Augacaida en un saliente rocoso sobre el que se construyó un mirador de madera para los visitantes con algún asiento para contemplar el salto de agua de unos cuarenta metros de altura que realizar el pequeño río Aguianza, muy próximo a su desembocadura en el río Miño. La caída del agua desde tanta altura formó una preciosa piscina natural sobre las rocas.
Nuestro regreso lo realizamos por una derivación que tiene este sendero dirección al pueblo de Marce, siguiendo indicaciones del PR-G 162 coincidente con este recorrido en momentos puntuales.
Sendero totalmente señalizado con rayas blancas y amarillas que hacen imposible despistarse.
Muy recomendable.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Na Ribeira Sacra hai infinidade de rutas de sendeirismo para os amantes desta actividade. No día da festividade de Santiago, aproveitamos para realizar unha ruta moi coñecida na Ribeira Sacra do Miño: A fervenza de Augacaída e o castro de Marce no concello de Pantón da provincia de Lugo. Felicitacións ás autoridades lucenses (Deputación + Concello de Pantón) polo acondicionamento dos tramos perigosos e a construción de escaleiras e pasarelas que fai que este idílico lugar sexa alcanzable a máis visitantes. Antes da remodelación a baixada á fervenza presentaba certas dificultades no tramo final, con risco dalgún accidente, polo esvaradío do terreo e a forte inclinación. Agora a dificultade técnica desta ruta descendeu sensiblemente.
Iniciamos o percorrido (punto de inicio) nun cartel informativo que se atopa á esquerda da estrada que une os pobos de Guítara e Marce. O percorrido, ao principio, é por un camiño antigo empedrado de maneira irregular e ancho, entre bosques de carballos principalmente que son os novos poboadores dos bancales das viñas abandonadas.
Pasada unha antiga adega (tal vez un sequeiro) de pedra, abandonado e en ruínas o camiño bifúrcase. De fronte para ir ao castro de Marce e para a fervenza un camiño á esquerda. Seguidos de fronte cara ao castro por un carreiro estreito polo que se camiña marabillosamente ben entre vexetación. Cruzamos un regacho e o carreiro estréitase un pouco máis e lévanos ata as proximidades do castro de Marce e penétranos nun fermoso bosque de sobreiras que se estende pola pronunciada ladeira ata o río Miño. Seguimos o senderito que nos achega ata a parte máis alta do castro, situado nun promontorio de pedras a unha altitude de 299 metros sobre o nivel do mar e coñecido, ao parecer, como Regata do Inferno. Lugar estratéxico para a vixilancia do río e os embarcadoiros existentes noutras épocas. As vistas panorámicas son bonitas sobre o Miño embalsado (Os Peares) e as ladeiras do concello de Carballedo.
Regresamos ata o cruzamento, anteriormente mencionado, para visitar a fervenza de Augacaída, que é sen dúbida un tramo fantástico, pero cun importante desnivel. É a zona con máis dificultade desta ruta con moita pedra solta. Antes das obras realizadas baixábase coa axuda dunhas cordas que facilitaban o descenso.
Pronto chegamos a Augacaida nun saínte rochoso sobre o que se construíu un miradoiro de madeira para os visitantes con algún asento para contemplar o salto de auga duns corenta metros de altura que realizar o pequeno río Aguianza, moi próximo á súa desembocadura no río Miño. A caída da auga desde tanta altura formou unha preciosa piscina natural sobre as rocas.
O noso regreso realizámolo por unha derivación que ten este carreiro dirección ao pobo de Marce, seguindo indicacións do PR- G 162 coincidente con este percorrido en momentos puntuais.
Carreiro totalmente sinalizado con raias brancas e amarelas que fan imposible despistarse.
Moi recomendable.

Ver más external

  • Foto de Adega-Sequeiro ruinas
  • Foto de Bosque Corticeiras
  • Foto de Bosque Corticeiras
Castro de Marce Pantón, Lugo, ESP
  • Foto de Cruce a Marcé
  • Foto de Cruce Castro e Fervenza
  • Foto de Fervenza de Augacaida
  • Foto de Fervenza de Augacaida
Fervenza de Augacaida Pantón, Lugo, ESP
  • Foto de Incio fin Panel información
  • Foto de Panorámica
  • Foto de Panorámica
  • Foto de Vista panorámica
  • Foto de Vista panorámica
  • Foto de Vistas dende O Castro
  • Foto de Vistas dende O Castro
  • Foto de Vistas dende O Castro

Comentarios

    Si quieres, puedes o esta ruta