Tiempo en movimiento  5 horas 45 minutos

Fecha de subida 4 de enero de 2020

Fecha de realización enero 2020

5,0

preto de Vila, Viana do Castelo (Portugal)

“Em Castro Laboreiro, todo o proprietário, por muito diminuto que seja o seu património, tem, como qualquer lord inglês, duas habitações – uma de verão e outra de inverno". Isto escribia Alfredo Campos, escritor, sobre o modo de vida transhumante dos pastores na segunda metade do século XIX.

O longo da ruta temos sempre presente o espírito e a vida transhumante dos antigos castrexos, vida que implicaba que os pastores habitaran a maior parte do ano nas brandas, situadas nas partes altas da montaña, e nas épocas máis duras baixaran a vivir nas inverneiras, situadas na parte baixa e máis resgardadas do frío e da neve.

Esta ruta comezámola en Castro Laboreiro visitando en primeiro lugar os restos do Castelo - Fortaleza, situado a 1.050 m de altura. Tras esta visita fomos ver os muíños do río Laboreiro, para despois coller camiño as brandas do Pradosouro e a da Seara, e as inverneiras de Varziela, Cainheiras, Assureira e Barreiro. Tamén visitamos a capela da senhora de Anamão, ao carón do Pena de Anamão. Cruzamos por varias pontes medievais como as de Varziela, Cava da Velha ou a da Assureira. Baixamos hacia Curveira polo Bico do Patelo (formación pétrea onde poderemos "imaxinar a un pato ou a unha aguia" divisando o val) e, xa no tramo final despois de visitar a capela de são Brás da Assureira, subimos pola carballeira de Barreiro e a lagoa de Gontamil para rematar en Castro Laboreiro e coñecer a igrexa de santa María da Visitação e o Pelourinho.