Fecha de subida 31 de julio de 2015

Fecha de realización julio 2015

5,8

preto de Sisto, Galicia (España)

Esta ruta esta baseada na "Ruta do Castro Luparioe Rìo Sar", ampliada uns quilómetros para acercarnos e ver o Pazo do Faramello e a Ponte medieval de un só arco “Ponte Paradela” que une os lugares de Francos e Xinzo, situada sobre o Río Tinto, e tamén o Castro Lupario.
Iniciámola na carballeira do Santo Arandel, entre os lugares de Chaves de Ponte e Beca, continuando por Xinzo e dirixíndonos cara a Santa María de Ribasar, no Concello de Rois, onde atopamos o Pazo do Faramello e a continuación a Ponte Paradela.
O primeiro en visitar foi o Pazo do Faramello. Fixémolo polos arredores, onde atopamos o Xardín do Recordo (24-VII-2013) en memoria das víctimas do accidente do tren Alvia. Para entrar no Pazo, fai falta concertar unha cita, que logo de pagar oito euros, nos ensinarán o interior, con convite a unhas copas de viño, segundo nos informaron uns operarios que estaban neses momentos traballando no terreo.

O seguinte que nos atopamos é a Carballeira de Francos no Concello de Teo, onde se celebra todos os anos o 11 de novembro, a feira cabalar do San Martiño, paso dos peregrinos cara a Santiago.

Logo a continuación atopamos a Ponte medieval dos Mouros ou de Paradela, que por certo, limpa de maleza, recentemente acondicionada.

Non podemos dicir o mesmo do Castro de Lupario, totalmente rodeado de maleza, os toxos impiden chegar ata a muralla, temos que conformarnos con vela de lonxe. Por un camiño tamén cheo de maleza, logramos chegar a un lugar onde se pode ver un montón de pedras, acompañadas de varios carballos. Intentamos chegar polo medio de toda a maleza, para ver se lograbamos chegar ata onde se encontra a muralla que tan ben se vía no cartel que o anuncia. Unha pena que se encontre no estado no que o atopamos, esperemos que algún ou varios concellos se preocupen moito máis de axeitar os sendeiros polos que nos gusta tanto camiñar.

Un paseo pola beira do Río Sar nos leva a xantar ao lugar de Sabañáns en Bastabales, no “ Restaurante Parrillada O Padriño” . Un excelente e abundante menú con unha moi boa atención e rapidez en servirnos.

Pola tarde, un pouco de asfalto e un pequeno traxecto ata o inicio de esta agradable ruta.

Tempo en movemento: 4 horas, 46 minutos
Media en movemento: 4,8 km/h.