Descargar

9 de junio de 2021

Fecha de realización

junio 2021
Sé el primero en aplaudir

preto de Collsuspina, Catalunya (España)

(In my web, click on the flag above to have the translation in your Language)
(Moianès ) Ruta 1350 el 8/06/2021; 11 km; +200 -200; 3,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Collsuspina, Can Jan, L’Oller, Mas Nualard, Coll Nualard, Mas Bellver, Sant Cugat de Gavadons, Can Regàs, Font de Regàs, Bosc de Casanovas, Els Tres Roures. Participants: Carles M i Miquel G. Tipus de sortida: anada i tornada; Dificultat: fàcil. IBP: 37.

FA ANYS: Per Collsuspina hi ha masos encara actius provinents del segle XVI.

Una altra excursió pel Moianès i des de Collsuspina. Per situar-nos recordem que al territori d’Osona (especialment Collsuspina, Taradell i Tona) es van produir moltes hostilitats de la partida de Marcel·lí Gonfaus, dit Marçal, durant la Guerra dels Matiners. Els matiners eren una barreja de carlins, pagesos, obrers, republicans i progressistes, que tenien en comú la seva rebel·lió contra les mesures econòmiques i centralitzadores del govern, a Madrid, d’Isabel II. Una guerra de successió del 1846 al 1849.

Anem en direcció nord seguint el GR.177 del qual, si no vaig errat només veurem un senyal molt més endavant. Això dels GR’s i PR’s no v gaire bé perquè sovint els senyals es perden. Se’n haurien d’ocupar o preocupar els de la FEEC, però no fan res.

Garlanda Pilosa, o veça peluda (“Vicia villosa Roth”). En trobem molta als vorals de la pista i són molt boniques pels colors de les flors. He trobat que es fa servir àmpliament en l'agricultura biològica dels Estats Units com a adob verd durant l'hivern.

La pista, asfaltada, va pujant suaument fins al Mas de l’Oller. Es tracta d’un mas, potser d’origen medieval, del qual consta que es va refer durant el segle XIX. Amb tota seguretat el nom del mas es refereix a un ofici clar que es desenvolupava antigament.

Els voltants, a dreta i esquerra, són de prats, cereals i pastures. Arribem, després de 2,5 quilòmetres al mas de Nualard i també al coll del mateix nom. És un dels masos antics del terme de Collsuspina i la notícia més antiga és del... ...

Go to the web www.eoliumtrek.cat