• Foto de Cuntis, Castolandín, rios Umia e Gallo

Fecha de realización julio 2016

4,0
8,1

preto de Cuntis, Galicia (España)

Ruta de senderismo de 15 km. aproximadamente que transcurre bastante so seu percorrido pola beira dos ríos Umia e Gallo. Tempo estimado arredor de 5 horas e cuarto. Dificultade: esta ruta de esforzo físico é media, pero tede en conta que ao ir pola beira dos ríos hai certos puntos que son técnicamente algo complicados, non é perigoso, pero hai que ir con coidado, polo que é importante levar calzado axeitado para andar pola montaña. Hai unha parte da ruta (chegando ao Umia) que o día que a fixemos estaba algo invadida de maleza, pero pódese pasar igual. Collimos de referencia andaina organizada polo CDM Xesteiras no 2013 e fixemos a variante de ir a Castrolandín.

Saida do cemiterio de Cuntis, seguimos a rúa da Palma, pasamos o cuartel da Garda Civil e a 50 metros collemos cruce a esquerda, ao pouco deixamos o asfalto e comenzan os camiños de terra ata o final do percorrido. Seguimos polo Pazo, collemos a esquerda e subimos polo regato da Patela, cruzamos o rego para visitar o castro de Castrolandín, volvemos cara o Patela para aascender ao alto de Laxos. Dende aí seguimos o camiño para chegar a pedra do Furado, baixamos pola carballeira e collemos o camiño que nos levará ata Xinzo. Despois seguimos cara Rebordelo e dende ahí baixamos xa para o río Umia. Pasamos a piscifactoria e seguimos sempre pola marxe do río pasando os muiños da Louriña, a ponte de Olimpio, o aserradero de Novo, a desembocadura do río Gallo no Umia e ahí seguimos xa pola marxe do río Gallo, pasando os pasos da Taboada, o Muiño da Taboada, o Muiño de Meira e A Louriña, a Ponte de Nieto, Pasos de Meira e chegada a Cuntis, saindo diante da gasolineira e volvemos ao punto de inicio.