Tempo  4 horas 9 minutos

Fecha de realización febrero 2012

3,2
6,5

preto de Figueiroa, Galicia (España)

O día que fixemos esta ruta contamos cun guía excepcional, Modesto G. gran coñecedor das terras de Dumbría.

É unha ruta liñal non sinalizada, discorre por camiños amplos, sen grandes pendentes e comparte boa parte co camiño de Santiago a Fisterra. Son 13km doados de facer, tamén en bicicleta. Partimos desde Buxantes e chegamos a Olveiroa ou viceversa.

O primeiro tramo é sobre asfalto (2,3km) e cómpre ir con coidado ata a capela de Nosa Señora das Neves e desde aquí percorremos o camiño real e de peregrinos pero cara Santiago, así chegamos a un cruce de camiños cun cruceiro cheo de pedras que van deixando os peregrinos e preto del o marco do Couto. Un pouco máis adiante e saíndo un pouco do camiño están os petróglifos de Pedra Ancha, na cara surleste do penedo. Xusto antes de chegar á fábrica de ferrosilicio do Grupo Ferroatlántica, desviámonos e así podemos ir ata a pedra cabalgada chamada Pedra do Brazal, enlazamos de novo co camiño dos peregrino pouco antes da ponte do río do Hopital, un pouco máis adiante podemos observar a volta que dá o Xallas entre os encoros de Ponte Olveira e o de Castrelo. Xa moi preto está Olveiroa, fermosa aldeíña onde podemos comer.
Non estarían de máis algúns carteis sinalando este percorrido e catro liñas explicativas nos fitos.
parquing

Buxantes

San Pedro de Buxantes
Arquitectura religiosa

Capela da Nosa Señora das Neves

Cruceiro e fonte milagrosa

Cruceiro

Cruceiro do marco do Couto. Cruce do Camiño Real co camiño de Dumbría a Buxantes

Encoro da Fervenza

O maior embalse do Xallas

Encoro de Castrelo

Encoro de Ponte Olveira

Figueiroa

Cruceiro na esquina da casa