Tempo  6 horas 5 minutos

Fecha de realización junio 2016

4,3
8,6

preto de Les Angles, Languedoc-Roussillon-Midi-Pyrénées (France)

L’inici d’aquesta ruta circular per pujar al Pic Peric i arribar fins l’estany Blau de la Cometa i admirar els seus llacs, és al final d’una pista que té el seu començament al capdamunt de la Rue de la Piste Verte de l’estació d’esquí de les Angles. És una pista planera, apta per a tota classe de vehicles (millor amb un tot camí). Després de 2,5 km es troba un aparcament al mig del bosc on hi tenen cabuda diversos cotxes.
Per a mi i el meu germà ha estat molt engrescadora i distreta pel flaix paisatgístic i fotogràfic que es veia en cada pas que feies.
Comencem a pujar seguint la pista fins a un replà, és a mà dreta on comença un corriol molt fressat, marcat amb senyals grocs que va pujant sense gaire desnivell fins a arribar a l’estany de la Balmeta. Seguim camí pel marge esquerre de l’estany des d’on veiem treure el cap el Puig Peric.
Passat l’estany, el camí puja fins el coll que ens porta a la cabana o refugi lliure de la Balmeta. Des d’aquí podem contemplar els Perics que sembla que estiguin a tocar, però que en realitat estan encara prou lluny.
Continuem seguint el GRP Tour du Capcirles, amb marques grogues i vermelles en direcció al Petit Peric. En un punt deixem el GRP i, sense camí marcat, passem pels estanys de l’Ànec, de l’Herba i encara amb l’absència del camí arribem als peus de la Coma de la Llosa, pugem enfilant-nos fins el coll dels dos Perics.
Tot seguit, a mà esquerra, iniciem la forta pujada amb alguna grimpadeta suau, fins el Pic Peric (2.810 m.). Les Vistes són espectaculars: El Carlit, Portella Gran, Puig de la Cometa i molts de llacs... És aquest estany, l’estany Blau de la Cometa, que ens va cridar l’atenció en la última sortida fins al punt de tornar-hi tot seguit.
Des del pic, seguirem uns metres la carena en direcció a l’estany fins arribar a una tartera amb força pendent, per on cercarem el millor camí de baixada. Hi anirem baixant zigzaguejant sense molta complicació. Un cop desfet el tram més inclinat, deixarem el corriol principal per seguir un terreny pedregós amb algunes fites de pedra, per dirigir-nos al Petit Estany Blau. Passant pel seu costat arribem a l’Estany Blau del Puig de la Cometa.
És un estany al peu del Puig de la Cometa envoltat de tarteres que presenta la característica de tenir un estret istme que el parteix en dos, és d’un color blau intens, degut segurament a la seva profunditat. Tot el conjunt és d’una gran bellesa.
Comencem a baixar pel costat de les aigües del Rec de la Llosa, on trobem el sender fressat que va baixant, tot i que val la pena deixar-lo un moment per contemplar a la dreta l’Estany Gran de la Llosa, tornem al sender per trobar els estanys de Les 3 Priques i seguint, al cap de poc cal estar alerta perquè hem de deixar el sender per prendre un corriol més planer que ens portarà a l’Estany Petit de la Llosa, passant pel seu costat i seguint arribem novament a la barraca de la Balmeta.
A partir d’aquí el camí és el mateix de l’inici de la ruta de la pujada, fins arribar al punt de partida.
Salut i bona caminada!!!

Ull! trencant

• Foto de albertroura

albertroura 28-jun-2016

Una ruta molt espectacular! La part de l'Estany Blau és d'un altre planeta...

JEP BOIX 28-jun-2016

Sí, és una ruta molt completa amb el seu cim i el seus estanys. Senzillament impressionant!!!

• Foto de joboix

joboix 30-jun-2016

Recórrer una altra vegada aquests indrets ha valgut molt la pena i arribar fins l'estany Blau i resseguir el Rec de la Llosa amb els seus llacs ha estat realment fantàstic!!!.

• Foto de albertroura

albertroura 30-jun-2016

A mi em va fascinar... bona ruta!

• Foto de +50

+50 04-sep-2017

Moltes gràcies per compartir la ruta. Molt bona.
    Feia temps que voliem pujar al Pic de la Cometa i la teva opció des de Les Angles ens ha agradat molt, pel paisatge i per la menor afluència de gent que Les Bulloses ..
    Hem fet una variant per pujar Estany Blau pel Pic Peric i Pic de la Cometa, des de les Angles i dir que hem gaudit d'unes vistes precioses

JEP BOIX 04-sep-2017

Moltes gràcies +50, per la teva valoració i els comentaris. Celebro que hagis gaudit d'aquesta bonica sortida. Així dóna gust compartir. Salut!

• Foto de Toni_Martí

Toni_Martí 07-jul-2019

He realizado esta ruta  verificado  ver detalle

Noves felicitacions!! 👏🏻👏🏻👍🏻
    El temps passa però els indrets singulars i gairebé màgics romanen poc alterats. En el cas d'aquesta ruta, si a més a més aconsegueixes un dia espatarrant, la combinació és de traca i mocador. Tot i els forts pendents de pujada i baixada del Peric, deixar de fer el Peric Petit (els atletes no tenen problemes amb això), per baixar als Estanys Blaus de la Cometa i seguir la Têt en els seus inicis i per on baixa, és una experiència i inoblidable.
    Ens ha impactat el bosc dels "avets llampats" tant pujant a l'Estany de l'Herba, com baixant a l'Estany petit de la Llosa (llamps concentrats a zones específiques).
    Inoblidable i fantàstica. 😉🙋🏻‍♂️

JEP BOIX 07-jul-2019

Comparteixo la teva opinió i agraeixo la teva valoració i m'alegro molt quan m'ho feu saber. Salut Toni_Martí!

• Foto de mangles

mangles 03-sep-2019

El temps de 6 hores és amb parades o sense?La volem fer aquest dissabte i ens enduriem dinar per anar tranquils.Com ho veus?

JEP BOIX 03-sep-2019

Hola mangles, sí, el temps es amb parades. Nosaltres vam dinar al cotxe a la tornada, era per no portar tant de pes. Salut!

• Foto de mangles

mangles 07-sep-2019

Avui hem fet la ruta.Brutal,la veritat.Sempre penges circulars xulíssimes i ben detallades i fotografiades.Molt variada de paisatge i de dificultat mitjana.Baixada del Peric força tècnica .Lhem feta amb 7 hores i mitja comptant totes les parades entre elles dues llargues per esmorzar i dinat.I tb hem fet moltes fotos.

JEP BOIX 07-sep-2019

Moltes gràcies per les teves paraules i per la teva valoració. M'alegro mangles, que l'hagis gaudit tant com nosaltres quan la vam fer. Salut!