Tiempo en movimiento  2 horas 10 minutos

Tempo  2 horas 34 minutos

Coordenadas 2059

Fecha de subida 16 de abril de 2018

Fecha de realización abril 2018

  • Valoración

     
  • Información

     
  • Fácil de seguir

     
  • Entorno

     
-
-
134 m
35 m
0
3,0
6,1
12,17 km

Vista 514 veces, descargada 26 veces

preto de Caldelas, Galicia (España)

Descripción de la ruta

La Ruta de San Xoán da Cova (PR-G 36) transcurre por el margen derecho del río Ulla, en sentido descendente, a su paso por el Concello de Vedra. Es una ruta lineal de algo más de 12 kilómetros, que sigue casi en su totalidad el cauce del río, desde el “Paso da Cova”, bajo el mirador de Gundián (Ponteulla), hasta el Coto de Ximonde (Sarandón).

Esta ruta nos permite, por una parte, contemplar todos los puentes que se han tenido que construir en este tramo de paso obligado hacia Santiago de Compostela, las diferentes infraestructuras de transporte (caminos históricos, carreteras, autovías, ferrocarril de ancho ibérico, ferrocarril de alta velocidad...). Y por otra, seguir el curso del Ulla, pasando por sitios como el núcleo urbano de Ponte Ulla y las áreas recreativas de Agronovo y Ximonde.

El inicio de la ruta se localiza en el mirador de Gundián, a unos 100 metros sobre el nivel del río, que permite una visión incomparable del Ulla estrechándose en el Paso da Cova, bajo el puente del ferrocarril, y continuando luego su recorrido hasta perderse a lo lejos. La ruta empieza por un trozo de carretera para poder bajar hasta el río. Una vez cerca del río, debemos de caminar aproximadamente 1 km hasta llegar al lugar de Pone Ulla. Caminando entre las casas, volvemos a encontrarnos con otro tramo de carretera, en el cual hay una fuete y un supermercado.

Después de caminar unos 700m por la carretera, la ruta vuelve a los márgenes del río, y lo que primero nos vamos a encontrar va a ser el “muíño de Reboredo”: un molino provisto de cinco muelas de las cuales una era para el azufre, una albeira sólo para trigo, y otras tres para otros cereales.

La siguiente parada será en el área recreativa de Agronovo, en Santa Cruz de Ribadulla. Esta área de recreo está equipada con servicios (abiertos julio y agosto) y con zonas para comer y cocinar. Durante los fines de semana de julio y agosto es posible alquilar una piragua o una barca de madera típica del Ulla para dar un paseo por el río.

Continuamos un poco más hasta pasar por debajo del puente de Sarandón, construido en 1924. A partir de aquí, existen cinco paneles informativos que muestran cinco animales que son especie protegida por la “Rede Natura 2000” en el Sistema Fluvial Ulla-Deza.

El final de la ruta está situado en el área de recreo del Coto de Ximonde, en San Miguel de Sarandón. Este lugar es famoso ya que es uno de los cotos de salmón más importantes de Galicia, convertido hoy en una estación ictiológica de cría y reproducción. Cuenta con un refugio de pescadores, en el cual hay un pequeño centro de interpretación del río Ulla. En dicho coto de pesca, además de salmón también se pueden pescar truchas y reos.

A 200 metros de la estación ictiológica está la pasarela peonil de Ximonde, un puente construido sobre el río en 2012 que tiene el acceso abierto al publico durante todo el año.

Cabe destacar que la ruta la realizamos el 16/04/2018, con el caudal del Río según la “Rede de Aforos de Ríos” de 130 m3/s (estación Ulla/Teo [554]). Este caudal impide en ciertas zonas el paso por el sendero marcado, pero tomando pequeños desvíos es fácil seguirla. Bajo nuestra opinión, recomendamos que la ruta no se realice si el caudal de río supera los 200 m3/s porque el agua anegaría gran parte del sendero y sería inviable su realización. Para consultar el caudal, dejamos el enlace de Augas de Galicia en la descripción.

Esta ruta existe la posibilidad de realizarla en piragua (ruta guiada por el río Ulla), partiendo del área recreativa de Subcira y terminando en el área recreativa de Agronovo (navegando así por el "paso da Cova"). Dejamos en la descripción enlaces de empresas de interés.

Análisis interno

Ruta realizada caminando

Usuario 1
Edad: 25 años
Sexo: hombre
Talla: 170 cm
Peso: 68 Kg
IMC: 23,53
Distancia total de la ruta: 12,2 Km
Duración: 3h y 15 min
Kcal consumidas: 1170 Kcal
FC Media: 108 ppm
FC Máxima: 143 ppm
Desnivel acumulado subiendo: 95 metros
Desnivel acumulado bajando: 152 metros
Escala de Borg: 5

Análisis MIDE

Horario: 3 h y 15 min
Desnivel de subida: 133 metros
Desnivel de bajada: 25 metros
Distancia horizontal: 12,2 Km
Tipo de recorrido: travesía
Severidad del medio natural: 1
Orientación en el itinerario: 1
Dificultad en el desplazamiento: 2
Cantidad de esfuerzo necesario: 3

Otros datos de interés

Ruta apta para hacer en piragua

Ruta realizada por: Ruta realizada por Diego Bermúdez e Iván Louzao.<


Descrición da ruta:

O sendeiro de San Xoán da Cova (PR-G36) transcorre pola marxe dereita do río Ulla, en sentido descendente, no seu paso polo Concello de Vedra. É un sendeiro de carácter lineal de algo máis de 12 km, que segue en case a súa totalidade o cauce do río, partindo do Paso da Cova (baixo o miradoiro da ponte de Gundián) ata o Coto de Ximonde (Sarandón).

Este sendeiro permítenos, por una banda, contemplar todas as pontes que se tiveron que construír neste tramo que está de paso a Santiago de Compostela, as diversas estruturas de transporte (camiños históricos, estradas, autoestradas, ferrocarril de ancho ibérico, ferrocarril de alta velocidade...). E por outra banda, permítenos seguir o curso do Ulla, pasando por lugares como o núcleo urbano de Ponte Ulla e as áreas de recreo de Agronovo e de Ximonde.

A ruta comeza no miradoiro de Gundián, a uns 100 metros sobre o nivel do río, que permite unha visión incomparable do Ulla estreitándose no Paso da Cova, baixo a ponte do ferrocarril, e continuando despois o seu percorrido ata perderse ao lonxe. Dende aquí, a ruta baixa por un tramo curto de estrada para logo baixar ata chegar ao río. Unha vez chegados a marxe do río, a ruta ten unha duración de aproximadamente 1 km ata que chega ao lugar de Ponte Ulla. Pasando entre as casas, volvemos a atoparnos con outro tramo de estrada onde podemos atopar unha fonte e, uns metros máis adiante, un supermercado.

O tramo de estrada ten uns 700 m ata que volvemos a atoparnos nun camiño que nos leva de volta a marxe do río. O primeiro que nos vamos atopar vai a ser o muiño de Reboredo, un muiño provisto de cinco moas (1 para azufre, unha albeira so para o trigo e as tres restantes para outros cereais).

A seguinte parada será na área recreativa de Agronovo, en Santa Cruz de Ribadulla. Esta área de recreo está equipada con servicios (abertos so en xullo e agosto) e con zonas para comer e cociñar. Durante as fins de semana de xullo e agosto, é posible alugar unha piragua ou una barca de madeira típica do Ulla para poder dar un paseo polo río.

Continuando polo sendeiro, pasamos por debaixo da ponte de Sarandón, construída en 1924. A partir de aquí, existen cinco paneis informativos ao lado do sendeiro que nos informan sobre animais que son especia protexida pola Rede Natura 2000 no sistema Fluvial Ulla-Deza.

O final do sendeiro está situado na área de recreo do Coto de Ximonde, en San Miguel de Sarandón. Este lugar é famoso xa que é un dos cotos de salmón máis importantes de Galicia, convertido hoxe nunha estación ictiolóxica de cría e reprodución. Ademais, o final deste sendeiro conta cun refuxio de pescadores que ten un pequeno centro de interpretación do río Ulla. Cabe destacar que no Coto de Ximonde non só se pesca salmón, senón que tamén reos e troitas.

A uns 200 metros da estación ictiolóxica está a pasarela peonil de Ximonde, unha ponte construída sobre o río no ano 2012 que ten o acceso aberto todo o ano.

É importante destacar que realizamos a ruta o 16/04/2018m co caudal do río segundo a Rede de Aforos de Ríos de 130 m3/s. (estación Ulla/Telo [554]. Este dato é importante xa que o caudal impediunos en varias zonas seguir o sendeiro marcado e tomar pequenos desvíos. Baixo a nosa opinión, recomendamos que o sendeiro non se realice si o caudal do río supera os 200 m3/s porque a auga anegaría gran parte do sendeiro impedindo desta maneira o paso. Na descrición da ruta deixamos un enlace para poder consultar dito caudal.

Tamén creemos relevante o feito de que existe a posibilidade de facer esta ruta en piragua de maneira guiada, comezando na área recreativa de Subcira e rematando en Agronovo (pasando desta maneira polo paso da cova).Tamén deixamos na descrición enlaces web con empresas de turismo activo que as realizan.

Análise interno

Ruta realizada camiñando

Usuario 1
Idade: 25 anos
Sexo: home
Talla: 170 cm
Peso: 68 Kg
IMC: 23,53
Distancia total da ruta: 12,2 Km
Duración: 3 h e 15 min
Kcal consumidas: 1170 Kcal
FC Media: 108 ppm
FC Máxima: 143 ppm
Desnivel acumulado subindo: 95 metros
Desnivel acumulado baixando: 152 metros
Escala de Borg: 5

Análise MIDE

Horario: 3 h e 15 min
Desnivel de subida: 133 metros
Desnivel de baixada: 25 metros
Distancia horizontal: 12,2 Km
Tipo de percorrido: travesía
Severidade do medio natural: 1
Orientación no itinerario: 1
Dificultade no desprazamento: 2
Cantidade de esforzo necesario: 3

Outros datos de interese:

Ruta apta para facer en piragua

Ruta realizada por: Ruta realizada por Diego Bermúdez e Iván Louzao.
panoramica

1.Inicio: Mirador Gundian / Inicio: Miradoiro Gundian

Entrada en el mirador de Gundián y puente del ferrocarril de alta velocidad.

Entrada no mirador de Gundián e ponte do ferrocarril de alta velocidade.

panoramica

2.Lugar para sacar foto

Mirador en el que se pueden tomar buenas fotos.

Miradoiro no que se poden tomar boas fotos.

Información

3. Punto de información

Paneles informativos sobre la ruta.

Paneis informativos acerca da ruta.

Parque

4.Plataforma de salto

Plataforma de madeira para saltar a auga.

Plataforma de madera para saltar al agua.

fuente

5.Lavadero + fuente / Lavadoiro + fonte

Lavadero y fuente (no sabemos si es agua potable).

Lavadoiro e fonte (non sabemos se ten auga potable).

Sitio arqueolóxico

6. Molino de Reboredo / Muíño de Reboredo

Molino provisto de cinco muelas: una para el azufre, una albeira sólo para trigo, y otras tres para otros cereales.

Muiño provisto de cinco moas: unha para azufre, unha albeira só para trigo e outras tres para outros cereais.

Ponte

7.Puente de madera / Ponte de madeira

Plataforma de madera estable para cruzar.

Plataforma de madeira estable para cruzar.

árbol

8. Viñas (Adega Valdés)

Adega Valdés: http://adegavaldes.com/tienda/es/
Ponte

9. Puente de madera / Ponte de madeira

Plataforma de madera estable para cruzar.

Plataforma de madeira estable para cruzar.

Ponte

10.Puente madera y puente autopista Santiago-Ourense / Ponte madeira e ponte de autoestrada Santiago-Ourense

Paso por debajo de la autopista Santiago-Ourense.

Paso por debaixo da autoestrada Santiago-Ourense.

Picnic

11. Área Recreativa Agronovo

Área recreativa con merendero y zona para cocinar.

Área recreativo con merendeiro e zona de cociñar.

Risco

12. Ligero desvío / Lixeiro desvío

Hay que desviarse ligeramente a la derecha porque el río está a la altura del sendero. El camino está ya marcado.

Hai que desviarse lixeriamente a dereita porque o río está a altura do endeiro. O camiño xa está marcado.

Risco

13. Desvío derecha / Desvío dereita

Hay que desviarse ligeramente a la derecha porque el río está a la altura del sendero. El camino, al igual que antes, está marcado.

Hai que desviarse lixeiramente a dereita porque o río está a altura do sendeiro. O camiño xa está marcado.

Ponte

14. Puente de madera / Ponte de madeira

Plataforma de madera estable para cruzar.

Plataforma de madeira estable para cruzar.

Ponte

15. Puente de madera / Ponte de madeira

Plataforma de madera estable para cruzar.

Plataforma de madeira estable para cruzar.

Ponte

16. Puente de madera / Ponte de madeira

Plataforma de madera estable para cruzar.

Plataforma de madeira estable para cruzar.

Ponte

17. Puente de Sarandón / Ponte de Sarandón

Paso por debajo del Puente de Sarandón (carretera que una provincia de A Coruña y provincia de Pontevedra).

Paso por debaixo da Ponte de Sarandón (estrada que une provincia de A Coruña e provincia de Pontevedra).

Observación de fauna salvaje

18. Mirlo acuático / Merlo rieiro

Especie protegida por Rede Natura 2000 en el Sistema Fluvial Ulla-Deza.

Especie protexida pola Rede Natura 2000 no Sistema Fluvial Ulla-Deza

Observación de fauna salvaje

19. Nutria / Londra

Especie protegida por Rede Natura 2000 en el Sistema Fluvial Ulla-Deza.

Especie protexida pola Rede Natura 2000 no Sistema Fluvial Ulla-Deza.

Observación de fauna salvaje

20. Salamandra rabilarga / Salamantiga rabilonga

Especie protegida por Rede Natura 2000 en el Sistema Fluvial Ulla-Deza.

Especie protexida pola Rede Natura 2000 no Sistema Fluvial Ulla-Deza.

Ponte

21. Puente de madera / Ponte de madeira

Plataforma de madera estable para cruzar.

Plataforma de madeira estable para cruzar.

Observación de fauna salvaje

22. Martin pescador / Martiño peixeiro

Especie protegida por Rede Natura 2000 en el Sistema Fluvial Ulla-Deza.

Especie protexida pola Rede Natura 2000 no Sistema Fluvial Ulla-Deza.

Observación de fauna salvaje

23. Madreperla de río / Ameixa de río

Especie protegida por Rede Natura 2000 en el Sistema Fluvial Ulla-Deza.

Especie protexida pola Rede Natura 2000 no Sistema Fluvial Ulla-Deza.

parquing

24. Estación de Ximonde

Entrada de estación ictiológica.

Entrada de estación ictiolóxica.

Ponte

24. Pasarela peatonal de Ximonde / Pasarela peonil de Ximonde

Pasarela que cruza el río uniendo la provincia de A Coruña con la de Pontevedra.

Pasarela que cruza o río unindo a provincia de A Coruña coa de Pontevedra.

3 comentarios

Si quieres, puedes o esta ruta