-
-
873 m
290 m
0
6,0
12
24,12 km

Vista 1341 veces, descargada 14 veces

preto de Ventín, Galicia (España)

Iniciamos este percorrido na aldea de Bustelos no Concello de Fornelos de Montes. Percorremos a maior parte polo sendeiro das greas (GR-58) o mais longo de Galicia, con 247 quilómetros. O resto facémolo polos carreiros que antes marcamos no mapa do GPS. A beleza dos espazos naturais que contemplamos neste percorrido, recórdanos que estamos en plena montaña, con altitudes rondando os 900 metros, no Coto de Eira, dende onde podemos observar unhas excelentes vistas de toda a comarca. Tamén temos que destacar desta ruta as brañas de Chan de Anduriña e Chan dos Prados, de gran interese cultural, anegado permanentemente. Non podemos pasar sen desviarnos ata o Foxo dos Lobos, curioso pola forma en dobre V, que o fai moi orixinal. A pena é que está moi deteriorado, non se poden ver ningún dos dous foxos existentes, están totalmente cubertos de maleza, polo que tés que imaxinar que existen.

Almorzamos moi ben en Fornelos, no Asador Restaurante Casa Albán. Continuamos pola tarde o resto que nos falta ata o final en Bustelos, con chuvia e néboa que fai que o atardecer camiñando sexa espectacular, chegando a noitiña o noso destino.

É unha ruta que transcorre toda ela por camiños e pistas forestais, con moi pouco asfalto, con algúns tramos onde en esta época do ano, encontrámonos con auga, o que fai que as pedras están algo escorregadizas, que con precaución pásase perfectamente. Gustounos moito, polo que recomendamos facela.

No seguinte enlace:galiciaunica, podemos ver mais información.
Capela de San Caetano 42.321400° N, 8.412582° W
Carballeira y merendero da Roda o da Moa, en Ventín. Tradicionalmente las carballeiras fueron un pilar fundamental en la vida del rural. Fuente de combustible mediante el aprovechamiento de la leña en los hogares y en las pequeñas industrias, alimento para los animales, con bellotas como alimento complementario del ganado y material fundamental para la carpintería y construcción rural y naval (en los siglos XVII-XVIII). En otras zonas de Galicia la madera de roble se utilizaba también para obtener carbón destinado a pequeñas industrias siderúrgicas.
Braña de gran interés natural con una flora y fauna muy características
Chan dos Prados: valle escondido 42.300000° N, 8.424958° W
Cima del Monte Maior, de 885 metros de altura, en el municipio de Mondariz. Es una de las más hermosas ventanas de Pontevedra. Desgajado de la Serra do Suído, el Monte Maior divide con su robusta orografía las cuencas del Oitavén de la del Tea y Bajo Miño, siendo a su vez cabecera de multitud de riachuelos que engrosan uno y otro cauce. Desde sus cimas un dilatado y hermoso horizonte de montañas se abre a nuestros ojos, con el contraste de los grandes derrames de las sierras de Avión y Suído en primer término, los hondos valles que conforman la Tierra de Mondariz y que conducen al Miño y la línea azulada al fondo que señala la presencia del Océano y las Rías Baixas. "Teño de subir a Cotodeira que do alto vexo ben pra mirar os meus amores si me falan con alguén" (Cancioeiro da Terra de Mondariz)
14-MAR-12 16:51:54 Cruce con la pista que asciende a la cima del Coto da Eira, de 885 m.
Construcciones tradicionales levantadas por pastores, cazadores y vecinos para dar caza a los lobos que en épocas de invierno atacaban el ganado. Los foxos de lobos son construcciones populares realizadas con dos muros de piedra que confluyen en un foso de tal profundidad que el lobo, que acorralaban hasta allí y era obligado a entrar, no tenía posibilidad de escapar. Este foso, elemento etnozoológico de primer orden, presenta la particularidad de su disposición en una uve doble. Desafortunadamente está muy mal conservado y lleno de maleza.
Este bosque caducifolio que pertenece a la Sierra del Suído, merece una visita reposada por la diversidad de sus especies vegetales. La arboleda de la ribera Couñago, afluente del Oitavén, concentra especies de soto como alisos, abedules y sauces, así como robles, acebos, arraclanes y laureles, a la sombra de los que prospera una tupida cubierta vegetal de arbustos, plantas y flores diversas.
Re-conexión GR-58 Sendeiro das Greas 42.306709° N, 8.438530° W
Molino hidráulico en la salida de Fondo de Vila (Fornelos de Montes), de gran interés por la longitud de su levada y también por el buen estado de conservación en que se encuentra.
Puente rudimentario sobre el río Ventín formada por grandes bloques de piedra
Portela do Foxo 42.310799° N, 8.407111° W Carretera PO-255: Ponte Caldelas - A Cañiza
Portela do Pozo 42.310450° N, 8.421873° W Carretera Bustelos - Ventín y Traspielas

Comentarios

    Si quieres, puedes o esta ruta