Coordenadas 405

4,8
9,5

Vista 6399 veces, descargada 122 veces

preto de Gaziemir, İzmir (Türkiye Cumhuriyeti)

Gaziemir meydanından, Tırazlı yangın havuzuna kadar yürüdük. Hasan Efe'nin dağ evi yanından patikaya girip kuzeye doğru devam ettik. Bu patikayı izleyerek Tırazlı köyü yangın havuzuna kadar devam ettik.
Buradan mezarlık yanındaki orman yolunu izleyerek Gaziemir Çatalkaya (Cihanbeğendi) yönüne döndük. Yarım saat kadar patikalarda yürüdükten sonra, derenin güneyine geçerek tekrar orman yolundan devam ettik. Çatalkaya (Gaziemir) yamacından orman içindeki patikaya girerek kayalıkların kuzeyinden Cihanbeğendi mağaralarına ulaştık. Sonra da Çatalkaya (Gaziemir) tepesine çıkarak manzara seyrettik, fotoğraflar çektik. Bu tepeden, Adnan Menderes Havaalanı, Menderes, Tahtalı Barajı, Çatalca göleti, Tırazlı, Radar, Kavacık tepelerini çok net olarak izleyebilirsiniz.
Maalesef, define meraklılarının bu güzel manzaralı yeri delik deşik etmeleri, buranın doğallığını bozmuş. Eski kale kalıntıları, sur duvar kalıntıları, eski sarnıç neredeyse yok olmak üzere. Kazılmadık yer kalmamış gibi.
Daha sonra buradan Cihanbeğendi Ali Baba (Karakaçan) Çitliğine geçtik. Buradaki çeşmeden sularımızı doldurup mola yerimize geçtik. Moladan sonra da yine patikaları izleyerek Gaziemir'e yöneldik.
Not:Bu rota manuel olarak (rota yüründükten sonra) çizildiğinden, rota uzunluğu 2-3 km kadar kısalmış olabilir.

HASAN EFENİN DAĞ EVİ

4 comentarios

• Foto de Siri Derya

Siri Derya 24-may-2016

Buralarda domuz - ayı tehlikesi var mıdır acaba? 2 kişi yürümek için güvenli midir?

• Foto de Işık Kavalcı

Işık Kavalcı 24-may-2016

Merhaba Siriderya,
    Bu yürüyüş rotamızın bulunduğu bölgede kesinlikle ayı olmaz. Görebileceğimiz, ya da zaman zaman gördüğümüz hayvanlar, tavşan, kaplumbağa, yılan, kertenkele, kirpi, tilki, çeşit çeşit kuşlar, yaban domuzu (sabah erken ya da akşam güneş battıktan sonra) ve çoban köpekleri. Bir iki ez de, karakulak denilen yaban kedisi gördük. Ayı, kurt bu bölgede yoktur.
    Bölge hayvanlar açısından güvenli, zaten yaban hayvanları insanları görünce korkup kaçıyor. Bölgede rahatça yürüyüş yapabilirsiniz. Ben, zaman zaman Gaziemir kırlarında10-20 km arası tek başıma yürüyorum. Ama, 3-4 kişilik bir ekiple daha zevkli yürüyüş yapılması tabii daha zevkli ve güvenli olur.
    İyi yürüyüşler...

• lucadondonni 25-dic-2017

He realizado esta ruta  ver detalle

orta

• kerem.yuksel 12-mar-2018

Hasan Efe'nin evinden sonraki patika kanyon'a kadar belirgindi, fakat kanyondan sonra yolu tam olarak nasil takip edecegimize emin olamadik. Biraz sapmayla ve birkac dik yokustan gecerek parkuru tamamladik.

Si quieres, puedes o esta ruta