Descargar

Coordenadas

Fecha de subida

12 de mayo de 2021
Sé el primero en aplaudir

preto de Girona, Catalunya (España)

(Click on the flag above, in my web, to have the translation in your Language)
(Gironès) Ruta 1342 el 10/05/2021; 4 km; +30 -30; 2,5 hores. Visita al barri històric de Girona en un dels dies de “Temps de Flors”. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil.

FA ANYS: El 785 Girona va suposar l’inici de la Marca Hispànica.

Un dilluns de maig m’he desplaçat a Girona per gaudir de jornades de Temps de Flors. No hi ha tanta gent com el cap de setmana, però m’ha coincidit un dia amb pluja al matí (he arribat quan ja ha parat) i un cel gris. Girona sempre és un destí magnífic per visitar i passar-hi un dia, però avui s’hi afegeix la festa anual de les flors.

El primer conjunt floral que trobo és el d’aquestes flors que semblen florir del damunt de la font. Duu el número 64 dels conjunts florals i ha estat realitzat per Jordi Albà i voluntaris del banc BBVA. Diu que s’inspira en la festa de l’arbre. És un homenatge a la natura i a la biodiversitat.

M’apropo al nucli antic i passo per aquest carrer amb tot de casetes temàtiques dissenyades per nens de diverses escoles de Girona. Parlem un mica de Girona i recordem que l’any 785, els gironins es van lliurar a Carlemany el qual suposava un reforç en front les escomeses dels sarraïns. Carlemany va crear el comtat de Girona, nucli inicial de la Marca Hispànica. Cent anys després, el 878, el comte Guifré I va unificar els comtats de Barcelona i de Girona i per tant es creava la base de la sobirania de Catalunya.

Pels carrers, a més dels conjunts florals, hi ha altres grups florals populars o pertanyents a alguna botiga o negoci. Però avui tenim poca llum, amb el cel tapat, per l’expectativa de color que un dia com aquest ens hauria d’oferir. Tot i amb això, espero que qui llegeixi aquesta crònica s’animi a venir l’any vinent. Ho gaudirà.

Arribo al Pont de Pedra que em permetrà passar a l’altra banda del riu Onyar. Hi ha una bonica vista de les cases a llevant del riu i per això és una de les fotografies més habituals.

A la cantonada amb la Rambla de la Llibertat, s’observa la filera discreta de garlandes amb flors o motius grocs. Suposo que el color es relaciona amb els polítics que Catalunya te empresonats i exiliats.

Efectivament la pancarta que s’observa parcialment fa referència als presos polítics. Diguem que Carles Puigdemont, que va ser el 130è president de la Generalitat de Catalunya; actualment exiliat a Bèlgica, va ser alcalde de Girona el 2011. És terrible pensar que hi ha polítics empresonats i exiliats que havien estat votats pels electors catalans. Això no passa en cap altre territori d’Espanya i també és molt trist recordar aquelles imatges de la gent i policies cantant allò de “a por ellos”, que ens fereix només recordar-ho pel que implica de menyspreu i odi.

Segueixo pel carrer Bonaventura Carreras Peralta. És agradable veure noms com el de Bonaventura Carreras, metge, nascut a Santiago de Cuba i que va arrelar a Girona on va ser, sense deixar la seva professió, primer tinent d’alcalde l’any 1891.

No segueixo cap ruta en concret. Aquesta festa d’exposició convida a caminar sense un rumb fix. Crida a caminar per intuïció, al descobriment. Les escales s’han recobert d’un blau que sembla representar un mar sobre el que uns velers naveguen. No només cal llegir el que diuen els seus autors, també cal imaginar el que la nostra sensibilitat ens diu a cada moment.

Un curiós muntatge que, aprofitant un racó sempre verd, hi ha afegit aquests columnes penjants.

Passo pel costat d’una pintura mural (graffiti urbà), amb unes mosques que segur que avui lliguen molt bé amb la profusió de flors. Sento un matrimoni gran que van comentant que aquest any no hi ha els patis interiors que altres anys són... ...

Go to the web www.eoliumtrek.cat