Tempo  3 días 8 horas 38 minutos

Fecha de subida 4 de abril de 2018

Fecha de realización marzo 2018

preto de Santes Creus, Catalunya (España)

Santes Creus, Pla de Santa Maria, Figuerola del Camp, Prenafeta, Montblanc, Ermita de Sant Joan, SantíssimaTrinitat, Poblet, l'Espluga de Francolí, Santuari del Tallat, Montblanquet, Vallbona de Les Monges, Coll de l'Olla, Rocallaura, Belltall, Forès, RdQ, Monbrió de la Marca.

Seguim el GR-175 però entrant als pobles en lloc de voltar-los per fora i visitant un parell de punts de la L-2 que trobem marcats en el camí. La ruta és fàcil, només tres pujades significatives, predomina la pista i hi ha un excés de carretera i asfalt, fins i tot alguna de perillosa. Hi ha pocs senders però algun de molt maco, per exemple el que arriba a Prenafeta.

Diverses carenes amb parcs eòlics, o sigui, ventoses, amb vistes a mar i a muntanya.
Alguna etapa amb pocs punts d'aigua. A la primavera els camps i els fruiters estan molt macos, segurament és la millor època per fer la ruta.

Planifiqueu el temps per arribar a les visites guiades de Santes Creus (la millor), Poblet i Vallbona. Hi ha allotjaments excepte a Rocafort de Queralt on els del Mircla et poden cancel·lar la reserva en qualsevol moment deixant-te tirat de mala manera.

Hostal Grau a Santes Creus molt acollidor i bon menjar, Hotel Rural a Prenafeta estava tancat, Hostatgeria de Poblet de luxe, refugi de Vallbona simple, restaurant El Tallat a Vallbona molt autèntic i bo, Mircla no hi aneu.

Si us agrada la història i visitar els monestirs és una gran ruta. Es tracta més d'un passeig que d'una excursió en el sentit que és fàcil sense grans desnivells ni grimpades, només tres o quatre rampes fortes. A l'estiu ha de ser durilla per la calor, poca aigua i els horribles trams de carretera del tot despullats que poden cremar-li els peus a qualsevol