Tiempo en movimiento  54 minutos

0,4
0,8

Vista 61 veces, descargada 1 veces

preto de Samanlı, Yalova (Türkiye)

Karaca Arboretum, Yalova-Termal yolu üzerinde, il merkezine 5 kilometre mesafede, Samanlı Köyü sınırları içinde bulunmaktadır. Karaca Arboretum, Hayrettin Karaca tarafından, 1980 yılında, 13,5 hektar arazi üzerinde kurulmuştur. Peyzaj ağırlıklı koleksiyon,bir canlı ağaç müzesi konumundadır. Bugün yaklaşık 7000 civarında değişik bitki tür, alttür, varyete ve kültür formunu barındırmaktadır.
Karaca Arboretum, Türkiye’nin ilk özel Arboretumudur.
Dikkate değer koleksiyonları Acer, Prunus, Malas, Magnolia, Quercus, Betula, Pinus, ağabeyes, Picea cinslerine ait önemli birçok tür ve kültür formunu barındırmaktadır. Arboretum Pazar günleri 13.00–18.00 saatleri arası halka açıktır. Bunun dışında grup ve okullara haftanın diğer günleri de randevu alınması koşuluyla açıktır. Gezi rehber eşliğinde 1,5 saat sürmektedir. Ziyaret TEMA vakfına makbuz karşılığı bağış yapılarak gerçekleşmektedir.