• Foto de La marmota cega 5

Fecha de realización agosto 2013

4,4
8,8

preto de Mérens-les-Vals, Midi-Pyrénées (France)

TRAVESSA PEL COR DEL PIRINEU ORIENTAL. ANDORRA, ALTA CERDANYA I ARIEJA
Etapa 5. Del Refugi d'en Beys a l'Ospitalet
Sortim del refugi d'en Beys, vorejant el llac d'en Beys. Girem a mà esquerra, seguint les marques del GR7. Segons en quines temporades, el nivell del llac és tan alt, que es fa impossible seguir el GR. En aquest cas, el que cal és vorejar el llac i seguir a mà esquerra, fins arribar novament a les marques blanques i vermelles del GR. Això és el que ens trobem nosaltres. Continuem pujant per un sinuós camí, típic pirinenc, pel costat del riu. És a dir, saltant pedres, travessant múltiples cops pel riu... en alguna ocasió, hem de grimpar. Pugem i baixem contínuament. Tot i així, la vall per on puja el camí, és feréstega, molt ben conservada i d'una qualitat i una bellesa excepcionals. Amb salts d'aigua constant i tolls d'aigua idonis per refrescar-se a l'estiu. Arribem a un senyal que ens indica el refugi de Besinés, seguint les marques taronges i vermelles. Travessem el coll d'Anvell. Des d'aquí, és recomanable fer el cim de mà esquerra. És el pic de Bacivelles, des del qual hi ha una vista excepcional del Carlit, el Puigpedrós de Lanós, els Pics del Coll Roig, el Pic de la Cometa i fins i tot el Peric. I també una vista excepcional de la vall on es troba el refugi de Besinés. Un altre cop al coll, continuem seguint el GR10, que es duu fins al refugi de Besinés. Aquest camí és força bo. Es baixa ràpidament i sense problemes. El refugi de Besinés és una grata sorpresa. Més que un refugi sembla un xalet de grans dimensions, amb uns serveis excel•lents. Seria un bon final d'etapa. Un cop passat el refugi, continuem baixant tot seguint les marques del GR105-C. Seguim pel costat del llac, fins arribar a la capçalera de la presa, també anomenada Barraques de Besinés. A partir d'aquest punt, el camí tendeix a flanquejar cap a l'esquerra. Primer passem per damunt les conduccions d'aigua de la presa, enmig de boscos de pi. Cosa que és d'agrair en dies calorosos, com és el cas. Més tard, baixem per un bon camí en ziga-zaga, fins a arribar a uns prats d'herba, que travessem en tendència cap a l'esquerra, fins a arribar a una tanca per als animals. Continuem baixant, sempre en direcció cap a l'esquerra, fins a arribar a una cascada molt guapa. Més tard, travessem un bosc d'avets magnífic i continuem baixant fins a la carretera de Porté Pimorent, que travessem per agafar el camí final que ens durà a l'Ospitalet i a l'excel•lent gîte d'étape l'Hospitalité.