Tempo  6 horas 51 minutos

Fecha de realización diciembre 2018

4,8
9,6

preto de Llanars, Catalunya (España)

RECORDA si et posiciones sobre " Veure més " (de color blau) que es troba al final de la descripció del recorregut, enllaçaràs amb el programa Google Fotos que té les fotografies de l' excursió.

Sortida - arribada: Llanars.
Anirem per la cartera que puja a Festius fins uns 80 a 90 metres desprès de la Font del Griu on la carretera gira de sentit nord-est a nord-oest. Aquí agafarem una vella pista que marxa en lleugera baixada a trobar la Ribera de Feitus.
La creuarem i sortirem a unes feixes herbades (l' Urri), per agafar el camí que pujà recta amunt per el caire de la muntanya que baixa de les Escaroses.
Aquest camí era el que servia per pujar les Escaroses . Ha estat recuperat i netejat. Te fites, que os serviran d' ajuda per seguir-lo. El primer tros que va de l' Urri fins el Reposador es molt dret, després tot i ser dret, ja es puja mes ve. En arribar a dalt sortirem al Puig Dalt (te molt bones vistes) i tindrem la recompensa a la forta pujada.
Deixarem el Puig Dalt i seguirem pujant en direcció nord-est per anar a trobar la tanca del bestia que separa els termes de Llanars amb el de Freixenet. La seguirem tot pujant fins trobar la cruïlla del GR (pintura blanca i vermella).
En aquest punt seguirem el GR en direcció a Ponent. Passarem per la Collada de LLiens i en arribar al Pla de les Bigues deixarem el GR per seguir sempre per el caire de la muntanya fins arribar al Puig de les Agudes, passant per la Collada Fonda.
Un cop gaudit d' aquest magnífic mirador començarem la baixada en direcció al sud-est resseguint sempre la tanca del bestia. En la baixada passarem per el Coll Pany, el Pla de Sant Joan i la Collada dels Homes Morts. Una mica mes avall de la Collada dels Homes Morts, el filat del bestia gira a sentit nord-est. El seguirem un petit tros fins que ens es possible baixar a sota nostre que trobem un camp herbat, que creuarem per sortir a la pista que baixa del pla de Sant Joan.
Aparti d' aquí , seguirem sempre la pista tot baixant fins arribar a Llanars.
També podeu veure:
Feitús (Llanars)-Serra de Meianés-Puig Sistra-Puig de les Agudes-Pla de S. Joan

Molló-Santa Magdalena-Puig Moscós-Puig Sistra-Collada de Lliens-Coll Sobirà-Pla d'en Sala-Veïnat de Favars

Cartografia: Editorial Alpina, Mapa Costabona.