Tiempo en movimiento  4 horas 45 minutos

3,5
7,0

Vista 131 veces, descargada 0 veces

preto de Elmedenler, İzmir (Türkiye)

Lübbey köyü, eski, her tarafta kargir harap yapıları olan, sadece 6-7 yaşlı kişinin yaşadığı, neredeyse yok olmak üzere olan bir köy. Köy, iki tarafı derin vadi olan yarımada gibi bir yamaçta yer alıyor. Manzaraları çok güzel. Ancak, bahçe, tarla yok. Burada geçim çok zor kesinlikle.
Köyde küçük bir kahvehane var. Kahveci Mehmet Güler (0 535 524 06 86) her gün Ödemiş'ten motoruyla geliyor ve kahvehaneyi çalıştırıyormuş. Köyün en canlı yeri olan bu kahvehanede, biz de çaylarımızı içtik, bir iki yaşlı köylü ile biraz sohbet ettik. Köyde bir saat kadar çay ve fotoğraf molası verdik. Moladan sonra, Lübbey'den Keldağ'a yürümek için doğaçlama olarak patikalara girerek yukarılara çıkmaya başladık.
Lübbey köyü 500 rakımlı bir konumda yer alıyor. Keldağ zirvesi de Wikiloc'a göre 1364m rakımlı kayalık bir tepe. Lübbey'den Keldağ zirvesine çıkarken, belirgin patikalar yok. Bu nedenle zaman zaman eski patikaları, zaman zaman da orman, bahçe yollarını kullanarak, asfalt köy yollarını keserek yürüdük. En son olarak dağın eteklerinde, 1000 m rakımlarda, köylülerin "Manastır Mahallesi" dedikleri bir kaç bahçe evi vardı. Burası çok güzel manzaralı, küçük küçük bahçeleri olan, yemyeşil bir alan. Genellikle yaz mevsiminde fasulye, domates, biber, patlıcan gibi sebzeler üretiyorlarmış. Çevrede ceviz, kestane ve kiraz ağaçları en çok görülen ağaçlar.
Manastır Mahallesi'ni geçtikten sonra Keldağ'a doğru önce çam ormanlarına girdik. 1 km kadar sonra orman yolundan devam ettik. Sonra güney yönüne dönerek yolu terk ederek patikalara girdik. Patikalarda kuleye doğru kayalık alanda tırmanmaya başladık. Bu bölüm (5.8 ile 6.5 km arası) oldukça dik, kayalık ve zaman zaman çarşak özellikli bir yamaç. Bu kayalık bölümü çıkınca Keldağ'ın ilk tepesine çıkılıyor. Sonra sırttaki keçi patikasını yürüyüp Keldağ orman yangın gözetleme kulesine çıktık.
Hava açık olunca, Keldağ zirvesinden Bozdağ, Ödemiş Ovası, Aydın Dağları, Nif Dağı çok net olarak izlenebiliyor.
Dönüşte kuleden ormanlık alanı geçinceye kadar orman yollarından indik. Sonra da yine patikalardan Lübbey'e yürüdük.
Parkur orta zorlukta denebilir. Çarşak ve kayalık alanda dikkatli yürümek şart. Bahçe evlerinden içme suyu alma olanağı var. Yürüyüşe başlamadan önce gün boyunca yetecek kadar yiyecek ve içme suyu yanınızda olmalıdır. Yürüdüğümüz parkur yalnız doğa yürüyüşüne uygun özelliktedir.