Tempo  4 horas 48 minutos

Fecha de realización enero 2016

3,9
7,7

preto de Armenteira, Galicia (España)

Combinamos dúas rutas curtas: a ruta da Pedra e da Auga (PRG 170) e a ruta do río San Martiño (PRG 171).
Esta ruta pode disfrutarse en calquera época do ano, pero cadrounos facela despois de varios dias de chuvia continuada polo que foi impresionante a cantidade de auga que levan estes ríos, a forza coa que baixa...
Comenzamos a nosa andaina dende o Mosteiro da Armenteira polo que baixamos polo rio do mesmo nome. Abundan os muíños (50 en total), varios deles restaurados, e atopamos unha zona de esparexemento con merendeiro e cunha "aldea labrega", unha curiosidade para os cativos, na que se reproducen a capela, o lavadoiro, o forno, algúns aldeáns e mesmo un caganet deses... seica o autor tampouco puido fuxir desa moda de meter un cagón no medio de calquera paisaxe tradicional... sen máis comentarios.
O descenso e suave e lévanos, de muiño en muiño gozando do impetu da auga. Atopamos moitisima xente que subia pola ruta e tamén moitisimas bicicletas polo que a veces se facia algo incomodo o “paseo”. Esta ruta esta perfectamente acondicionada e señalizada, incluso polo que vimos ten iluminación para a noite.
Chegamos ata a Rotonda Subida Armenteira donde enlazamos coa ruta do Rio San Martiño.
Camiñamos por un sendeiro pegados a autovia do Salnés que nos leva ata a igrexa de San Martiño que se atopa no antiguo Camiño de Santiago, inda que merece a pena vela nos non paramos xa que daquela chovia. Despois atoparemos outra igrexa a de San Salvador.
O Camiño a partir de ahí comenza a subir carón do rio San Martiño ata o Monte Castrove.
Seguimos o camiño ata atoparnos con outro señalizado que vai a dereita (chegado un segundo deposito de auga) e que cruza o monte ata o Mosteiro de Armenteira. Neste camiño podemos ver a Ria de Arousa e mais a de Pontevedra.
Ruta totalmente recomendable en calquer época do ano.
Perfectamente señalizada.
Inconvenientes: Demasiada xente la PRG170, bicicletas a toda velocidad sin respetar os peóns (tivemos que apartar en varias ocasións). Tamén vimos motos de cross no medio da ruta.
Eu son as que opino que as BBT e os peóns son incompatibles no mesmo espazo o mesmo tempo.