Fecha de subida 27 de enero de 2013

3,4
6,8

preto de Monells, Catalunya (España)

A les 8 del matí i amb 0ºC a l'exterior, hem sortit de Monells cap a St. Sadurní, passant pel pont del Torrent de les Olles, el mas Ganiguer, Can Vidalet, i hem deixat la carretera per enfilar un corriolet a la dreta que ens ha dut directament a la Pedra Dreta de St. Sadurní.Hem desfet el camí i hem agafat el camí fins al forn de Calç de can Puigmiquel.
Hem passat molt a prop del Molí d'en Frigola, però avui no tocava, i hem seguit cap l'Alzina Grossa, o més ben dit, el que queda d'aquell vell gegant. Tot i així, resulta imponent encara!
A St. Miquel de Cruïlles,ens hem delectat una bona estona amb aquell conjunt arquitectònic del SXII, testimoni d'un fantàstic romànic.
Sortint de St. Miquel, seguint un trosset de carretera a la dreta, desseguida hem tombat per un caminet a l'esquerra que ens ha dut cap a l'ermita de l'Esperança, passant per un petit estany ben curiós : la zona semblava que feia anys havien extret àrids, el que no sabem és si el petit estanyol es va formar degut això o ja hi era abans...
Cada vegada que vaig a l'ermita de l'Esperança penso que està feta de peces de diferents estils arquitectònics que sobraven d'altres edificacios i les van aprofitar en aquest temple. No em negareu que és ben curiosa l'edificació!
Tornada cap a Monells i cap a casa.