Tempo  5 horas

Coordenadas 1726

Fecha de subida 7 de enero de 2020

Fecha de realización enero 2020

-
-
631 m
375 m
0
3,8
7,6
15,12 km

Vista 65 veces, descargada 0 veces

preto de Domaio, Galicia (España)

Sábado, 4 de enero de 2020. Estamos en San Lorenzo, tierras del ayuntamiento de Moaña en a la península de O Morrazo. En este paraje se localiza el Monte Xaxán y en su parte más alta se encuentra el vértice geodésico Domaio con el número 22349. También denominado Monte do Faro a 626 metros de altitud.
En lo alto están instaladas grandes antenas de telefonía, televisivas y de radio. Lo mejor de este lugar son las impresionantes vistas que nos ofrece sobre la Ría de Vigo, el puente de Rande, la ensenada de San Simón y la entrada de la ría con las islas Cíes como protectoras de este puerto natural. Al fondo, el cabo Silleiro y la entrada de la ría en Baiona. Si alzamos un poco más la vista y con la ayuda de unos prismáticos se divisa Santa Tegra con su forma genuina.
Pero las vistas también alcanzan a la parte norte de las Rías Baixas. Ons y Onceta. Rías de Pontevedra y Arosa. Perece ser que en días muy, muy claros se puede el cabo de Fisterra.
Iniciamos el recorrido en el lugar de San Lorenzo de Domaio, perteneciente al ayuntamiento de Moaña, en busca de la zona más alta del monte Xaxán. Ascenso cómodo que nos llevará al parque forestal Chan da Arquiña, zona recreativa, muy bien acondicionada y situada en la falda del monte Xaxán. Seguimos en busca de nuestro objetivo al que llegaremos después de una ascensión algo más exigente por una senda estrecha e irregular que nos llevará hasta la cima del Monte do Faro, también denominado Alto de Domaio. Se puede evitar la subida por el sendero siguiendo una pista asfaltada.
Es relevante el dolmen situado en la Chan de Arquiña, monumento megalítico funerario de gran riqueza arqueológica, con más de 5.000 años de antigüedad, construido por los antiguos pobladores de Galicia. La mámoa está semienterrada, lo que nos permite ver la entrada y su interior. Consta de una cámara poligonal compuesta de 11 piedras verticales y de un corredor, compuesto de 5 piedras verticales.
Regresamos al lugar de partida pasando al lado de un deposito de agua en la que figura una placa en honor y reconocimiento de Montañeros Celtas a Antonio Fernández Lourido “Águila”, persona comprometida con las actividades de montaña.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Sábado, 4 de xaneiro de 2020. Estamos en San Lorenzo, terras do concello de Moaña na a península do Morrazo. Nesta paraxe localízase o Monte Xaxán e na súa parte máis alta atópase o vértice geodésico Domaio co número 22349. Tamén denominado Monte do Faro a 626 metros de altitude.
No alto están instaladas grandes antenas de telefonía, televisivas e de radio. O mellor deste lugar son as impresionantes vistas que nos ofrece sobre a Ría de Vigo, a ponte de Rande, a enseada de San Simón e a entrada da ría coas illas Cíes como protectoras deste porto natural. Ao fondo, o cabo Silleiro e a entrada da ría en Baiona. Se alzamos un pouco máis a vista e coa axuda duns prismáticos divísase Santa Tegra coa súa forma xenuína.
Pero as vistas tamén alcanzan a pártea norte das Rías Baixas. Ons e Onceta. Rías de Pontevedra e Arousa. Perece ser que en días moi, moi claros pódese o cabo de Fisterra.
Iniciamos o percorrido no lugar de San Lorenzo de Domaio, pertencente ao concello de Moaña, en busca da zona máis alta do monte Xaxán. Ascenso cómodo que nos levará ao parque forestal Chan dá Arquiña, zona recreativa, moi ben acondicionada e situada na saia do monte Xaxán. Seguimos en busca do noso obxectivo ao que chegaremos despois dunha ascensión algo máis esixente por unha senda estreita e irregular que nos levará ata a cima do Monte do Faro, tamén denominado Alto de Domaio. Pódese evitar a subida polo carreiro seguindo unha pista asfaltada.
É relevante o dolmen situado na Chan de Arquiña, monumento megalítico funerario de gran riqueza arqueolóxica, con máis de 5.000 anos de antigüidade, construído polos antigos poboadores de Galicia. A mámoa está semienterrada, o que nos permite ver a entrada e o seu interior. Consta dunha cámara poligonal composta de 11 pedras verticais e dun corredor, composto de 5 pedras verticais.
Regresamos ao lugar de partida pasando á beira dun deposito de auga na que figura unha placa en honra e recoñecemento de Montañeiros Celtas a Antonio Fernández Lourido “Aguia”, persoa comprometida coas actividades de montaña.

Ver más external

Museo

Chan Arquiña

Parque

Chandarquiña

Chandarquiña Moaña, ESP
Waypoint

Edificación

Museo

Dolmen

Museo

Dolmen.

fuente

Fonte.

parquing

Inicio Fin San Lourenzo

panoramica

Mirador

Mirador Moaña, ESP
cima

Monte do Faro 622 m

árbol

Monte Xaxán

cima

Monte. Xaxán

Monte Xaxán
Museo

Mámoa

Museo

Cúmulo e cuncas de pedra

cima

Outeiro do Corvo

Outeiro Do Corvo
Parque

Parque forestal

Waypoint

Placa honra montañeiro

Waypoint

Rego

cima

V. X.Domayo 626m

panoramica

Vistas miradoiro natural

Picnic

Área Recreativa Chan de Aquiña

Comentarios

    Si quieres, puedes o esta ruta