Descargar

26 de mayo de 2021

Fecha de realización

mayo 2021
Sé el primero en aplaudir

preto de Navarcles, Catalunya (España)

(Click on the flag above, in the web, to have the translation in your Language)
(Bages) Ruta 1347 el 26/05/2021; 14 km; +228 -228; 3,5 hores. Excursió organitzada amb el següent itinerari: Navarcles, Món Sant Benet, Tines de Talmanca, Tina de Llobregat, Tines de Solanes, Tina de Gèneres. Participants: Josep C, Carles H, Carles M, Narcís, Jordi I, Maria G, Anna G, Vinyet C, Hanny, Josep S, Josep Ma, Alfred, Mariona i Miquel. Tipus de sortida: circular; Dificultat: fàcil. IBP: 40.

FA ANYS: L’any 1593 el monestir de Sant Benet de Bages va quedar unit al de Montserrat.

Ens trobem a Navarcles, davant de Ca l’Agustí, per fer una ruta diferent de la que vam fer fa dues setmanes. El fet que Navarcles estigui envoltat d'aigua, pel riu Calders i el Llobregat, fa que els ponts siguin un element molt important del municipi; el més emblemàtic és el Pont Vell.

Sortim en direcció sud i trobem aquesta silueta, en ferro, d’un bisbe. Al costat hi ha una placa dedicada amb el títol de Noces de Safir (1971-1916) que vol ser un homenatge a la fidelitat, l’amor i la lleialtat. Veig que ja han començat a penjar-hi molts petits cadenats. Probablement els cadenats són, en realitat, un homenatge a l’amor present i al desig de lleialtat; esperem que duri.

Al costat hi ha el Pont de Sant Benet, antigament amb el nom de Pont Nou de Sant Benet. El diari ‘La Veu de Catalunya’ publicava el dia 8 de juliol de 1922 “Amb gran solemnitat va celebrar-se la inauguració d'un nou pont sobre el Llobregat, construït per encàrrec, pels senyors successors d'Isidre Puig i Companyia, al terme del veí poble de Navarcles, i prop de l'històric monestir de Sant Benet”. Inicialment es va conèixer com Pont Nou de Sant benet. També es pot dir que hi ha notícies que diuen que a l’edat mitjana hi havia un pont que va ser derruït el segle X.

Aviat passem pel davant del monestir de Sant Benet, pel costat de les instal·lacions de restauració, botiga i hostatgeria. Per cert, potser cal afegir que La Veu de Catalunya va ser un diari en català fundat per Enric Prat de la Riba que es publicà a Barcelona des del primer de gener de 1899 fins al 8 de gener de 1937. A Espanya sovint hi ha la tendència a impedir l’expressió de les idees, així el 1902 el seu director fou empresonat durant uns dies per la reproducció d'un article de L'Independent de Perpinyà sobre els vinyataires... ...

Go to the web www.eoliumtrek.cat